آماری از اقدامات تجاوزکارانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در ژوئن گذشته

آماری از اقدامات تجاوزکارانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در ژوئن گذشته
سه شنبه 14 تير 1401 - 08:58

نیروهای اشغالگر صهیونیست در راستای سیاست های سرکوبگرانه خود علیه فلسطینی‌ها در ماه گذشته میلادی هزاران مورد از تجاوز را در حق فلسطینی‌های ساکن در کرانه باختری و قدس اشغالی مرتکب شدند.

العالمفلسطین اشغالی

بر اساس گزارش صادره از مرکز اطلاعات فلسطین؛ ۲۵۱۰ مورد از اقدامات تجاوزکارانه توسط نیروهای صهیونیستی در ماه ژوئن گذشته ثبت شده که بارزترین آن ها شهادت ۱۳ فلسطینی بوده است.

این گزارش همچنین به ۲۰۴ مورد تخریب منازل و ۴۸۳ یورش به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی و بستن ۱۴ منطقه اشاره کرده است.

به موجب این گزارش نیروهای اشغالگر همچنین ۴۲۴ فلسطینی را بازداشت کردند و این درحالیست که عملیات تخریب منازل ادامه داشت و ۲۷ باب منزل مسکونی فلسطینی ها تخریب شد و ده ها باب منزل هم با اخطار تخریب روبرو شدند.

بر اساس این گزارش نیروهای اشغالگر در ماه گذشته (ژوئن) سه مبارز فلسطینی را در جنین ترور کردند.

یکی از این مبارزان يوسف ناصر صلاح (23 ساله)، دیگری ليث صلاح أبو سرور (24 ساله)، و سومی براء كمال لحلوح (24 ساله)، از نیروهای گردان های القسام بود.

همچنین در ماه ژوئن ده شهروند فلسطینی نیز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شدند.

بر اساس گزارش یاد شده همچنین در ماه ژوئن ۶۲۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی و شهرک نشینان زخمی شدند و تعداد تیراندازی ها به ۱۸۸ مورد رسید و تعداد حملات شهرک نشینان ۱۰۲ مورد بود.

بر اساس این گزارش ، همچنین ۸۳ مرکز تجاری و تاسیسات کشاورزی متعلق به فلسطینی ها تخریب شد.

نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست، ۲۶ حمله به مراکز عبادی و مقدسات انجام دادند و ۴۱۷۰ شهرک نشین به مسجد الاقصی حمله ور شدند.

به موجب گزارش صادره از مرکز اطلاعات فلسطین ، ۵۴۴ مورد از این موارد در استان نابلس ، ۳۲۸ مورد در استان القدس و ۳۰۳ مورد در الخلیل اتفاق افتاد.

پربیننده ترین خبرها