فلسطین از جامعه جهانی خواست مانع حفاری صهیونیستها در مسجدالاقصی شود

فلسطین از جامعه جهانی خواست مانع حفاری صهیونیستها در مسجدالاقصی شود
يکشنبه 12 تير 1401 - 18:37

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه از جامعه جهانی و دولت آمریکا خواست با مداخله خود رژیم صهیونیستی را برای توقف حفاری در زیر و اطراف مسجد الاقصی تحت فشار قرار دهند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

وزارت امور خارجه فلسطین با انتشار بیانیه ای خواستار اتخاذ "موضع بین المللی برای توقف حفاری های استعماری در زیرمسجد الاقصی و اطراف آن شد" پیش از آنکه خیلی دیر شود".

این بیانیه همچنین خواستار مداخله فوری بین‌المللی و آمریکا برای توقف این حفاری‌ها و وادار کردن رژیم اشغالگرقدس به رعایت وضع موجود دراین مکان اسلامی و احترام به اختیارات و مسئولیت‌های اداره اوقاف اسلامی شد.

وزارت خارجه فلسطین همچنین حفاری های رژیم صهیونیستی را که توسط مقامات اشغالگر و ساختارهای اداری تابعه آنها در زیر و اطراف مسجد مبارک الاقصی انجام شده است، به شدت محکوم کرد.

براین اساس این بیانیه، حفاری ها مبانی اصلی ساخت مسجد را هدف قرار داده و با هدف تغییر "ویژگی های هویتی آن برای منطبق کردن آنها با روایات جعلی ، بی اساس و جاه طلبانه اشغالگران صورت می گیرد.

وزارت امور خارجه فلسطین با اشاره به ترک‌خوردگی و سقوط سنگ از ستون‌های مسجد ، نسبت به "خطرات در کمین مسجدالاقصی و به ویژه محل زیر نمازخانه جلویی آن ، هشدار داد و مسئولیت کامل و مستقیم این حفاری ها و ممانعت از تعمیر و نگهداری مسجد توسط اداره اوقاف اسلامی را بر عهده رژیم صهیونیستی قرار داده است .

روز جمعه، اداره اوقاف اسلامی فاش کرد که سنگ‌های ستون‌های مسجد قدیمی الاقصی درحال فروریختن هستند بی آنکه مشخص شده باشدت که علت این امر چیست.

پربیننده ترین خبرها