انتقاد شورای عالی سیاسی یمن از عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش‌بس

انتقاد شورای عالی سیاسی یمن از عدم پایبندی ائتلاف سعودی به آتش‌بس
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 02:18

شورای عالی‌ سیاسی یمن تأکید کرد که عدم پایبندی ائتلاف سعودی به اجرای مفاد توافقنامه آتش‌بس، هیچ مجالی برای بررسی تمدید آتش‌بس باقی نمی‌گذارد.

العالم - یمن

شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای تأکید کرد که عدم پایبندی ائتلاف متجاوز سعودی به مفاد توافقنامه آتش‌بس یک نشانه منفی است که مجالی برای بررسی تمدید آتش‌بس باقی نمی‌گذارد.

در این بیانیه آمده است که بازگشایی جاده الحوبان نیازمند تخلیه شهر تعز از شبه‌نظامیان مسلح است، امری که طرف متقابل از آن شانه خالی می‌کند.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین تأکید کرد که ما بازگشایی جاده‌های تعز به صورت یک طرفه را بررسی می‌کنیم و هرگز نمی‌پذیریم که با وجود لجاجت ائتلاف متجاوز، شهروندان در روزهای عید سعید قربان با مشکلات مواجه شوند.

در این بیانیه همچنین آمده است که اصل و اساس روند صلح در آینده، توقف تجاوزات، رفع محاصره یمن از جمله فرودگاه صنعاء و بندر حدیده، پرداخت حقوق کارکنان از درآمدهای حاصله از واردات نفت و گاز است.

شورای عالی سیاسی یمن افزود که از هر پیشنهاد عملی و واقعی برای کمک به کاهش درد و رنج شهروندان، شکست انحصار فروش نفت برای کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی و ارائه فرآورده‌های نفتی با پایین قیمت به شهروندان، استقبال می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها