تاکید بلینکن و لاپید بر مقابله واشنگتن و تل‌آویو با ایران

تاکید بلینکن و لاپید بر مقابله واشنگتن و تل‌آویو با ایران
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 04:06

وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی، بر مقابله با تهدیدات مشترک ادعایی از جمله ایران تاکید کردند.

العالم - آمریکا

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه به‌صورت تلفنی با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در تماس با لاپید، بر مقابله با تهدیدات مشترک ادعایی علیه واشنگتن و تل‌آویو، از جمله ایران تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا همچنین بر حمایت واشنگتن از راهکار دو دولتی برای حل بحران فلسطین با مذاکره تاکید کرد.

لاپید پیشتر نیز از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه خواست تا طرح ۲۰۱۸ برای یک توافق هسته‌ای جدید ایران را مورد بازنگری قرار دهد و مدعی شد که بن‌بست دیپلماتیک فعلی، تهدید به یک رقابت تسلیحاتی در غرب آسیا می‌کند.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تلاش خود به منظور به حاشیه بردن مذاکرات هسته‌ای ایران و راه‌اندازی جو منفی علیه جمهوری اسلامی را تشدید بخشیده است اما تاکنون در پیشبرد این اهداف ناموفق بوده است.

طبق این گزارش، علی‌رغم آن‌که رژیم صهیونیستی طرف مذاکرات هسته‌ای ایران نیست اما بارها ایران را به تلاش برای دنبال کردن برنامه تسلیحات اتمی متهم کرده است و لاپید نیز روز گذشته قبل از عزیمت به پاریس خواستار اتخاذ موضعی متحد علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

پربیننده ترین خبرها