تجمع معترضان در مقابل دفتر جانسون

تجمع معترضان در مقابل دفتر جانسون
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 10:07

شماری از معترضان با برگزاری تظاهراتی در مقابل دفتر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از وی خواستند از سمتش استعفاء دهد.

العالم - اروپا

به نقل از بخش تصویری «آسوشیتدپرس» شماری از معترضان به سیاست‌های «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس چهارشنبه با حضور در مقابل دفتر نخست وزیری در شماره ده داونینگ استریت تجمع کردند.

این تظاهرات پس از اینکه سه وزیر عضو کابینه جانسون و شماری از مقامات دیگر اعلام کردند دیگر نمی‌توانند تحت رهبری بوریس جانسون به کارشان ادامه دهند، برگزار شد. «یان بلکفورد» رهبر حزب ملی اسکاتلند در میان تظاهرات کنندگان در مقابل دفتر نخست وزیری حضور داشت.

وی اعلام کرد: بوریس جانسون از اعتمادی که به وی شده سوء استفاده کرده است و لازم است متوجه شود دیگر از اقتدار اخلاقی لازم برای ادامه نخست وزیری برخوردار نیست.

جانسون قبل از تجمع معترضان در مقابل دفتر نخست وزیری در جلسه پرتنش مجلس عوام انگلیس درخواست‌ها برای کناره گیری اش را رد کرد.

خودداری جانسون از کناره گیری از سمتش در حالی صورت می‌گیرد که یکی از مقامات ارشد کابینه وی با اتهامات سوء استفاده جنسی مواجه شده است.

باوجود این، هیاتی متشکل از برخی از وفادارترین هم پیمانان وی در کابینه در دیدار با جانسون از وی خواستند از سمتش کناره گیری کند، اما وی هیچ واکنشی به این درخواست‌ها نداشت.

جانسون به جای اینکه پیشنهاد‌های خروج آبرومندانه اش از نخست وزیری را مورد بررسی قرار دهد اعلام کرد قصد دارد همچنان برای حفظ شغل سیاسی اش مبارزه کند. وی اعلام کرد در حال حاضر انگلیس با مسائل بسیار بزرگ و مهمی مواجه است. یکی از منابع نزدیک به جانسون اعلام کرده وی به همکارانش گفته در صورتی که او از نخست وزیری کناره گیری کند، در کشور هرج و مرج ایجاد خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها