جزئیات دیدار وزیر خارجه سوریه با رئیس جمهور الجزایر

جزئیات دیدار وزیر خارجه سوریه با رئیس جمهور الجزایر
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 10:10

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در دیدار با عبد المجید تبون، رئیس جمهور الجزایر، ضمن ابلاغ سلام بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، شصتمین سالگرد استقلال این کشور را به وی تبریک گفت.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری سوریه "سانا"، در این دیدار فیصل مقداد، مراتب تشکر و قدردانی بشار اسد را به دلیل حمایت الجزایر از سوریه در جنگ با تروریسم و حمایت الجزایر از سوریه را در مجامع مختلف عربی و بین المللی به رئیس جمهور الجزایر ابلاغ و بر اهمیت روابط بین دو کشور و منافع آن برای هر دو کشور و ملت دوست و برادر تأکید کرد.

مقداد در این دیدار ضمن تشریح تحولات سیاسی در منطقه و جهان و مواضع سوریه در قبال آن، گفت که بشار اسد بر اهمیت همکاری همه کشورهای عربی برای دفاع از آرمان های بر حق خود به عنوان دغدغه تصلی سوریه تأکید کرده است.

در این دیدار تبون نیز ضمن قدردانی از مواضع سوریه در حمایت از وحدت عربی و منافع جهان عرب، تأکید کرد که کنفرانس آینده سران عرب باید کنفرانسی جامع و فراگیر باشد و همه کشورهای عربی بدون استثنا باید در آن شرکت کنند.

رئیس جمهور الجزایر همچنین بر اهمیت وحدت مواضع جهان عرب در مقابل فشارهای خارجی تأکید کرده و گفت که الجزایر همواره از حاکمیت و استقلال همه کشورهای عربی دفاع می کند و خواستار بازگشت روابط همه این کشورها به روال عادی بر مبنای احترام متقابل است.

در پایان این دیدار وزیر خارجه سوریه بر اهمیت تقویت روابط بین دو کشور در همه زمینه ها و سطوح و ادامه رایزنی بین دو دولت برای حل مسائل مهم دو جانبه و منطقه ای و بین المللی تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها