جزئیات توافق 'قسد' و دمشق؛ ارسال 'سلاح های با کیفیت' به خطوط مقدم برای بازدارندگی ارتش ترکیه

جزئیات توافق 'قسد' و دمشق؛ ارسال 'سلاح های با کیفیت' به خطوط مقدم برای بازدارندگی ارتش ترکیه
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 11:22

"نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) جزئیات دستیابی به توافق نظامی اخیر خود با دولت سوریه تحت نظارت روسیه، مبنی بر جلوگیری از تهدیدهای ترکیه جهت آغاز عملیات نظامی جدید در شمال سوریه، را اعلام نمود.

العالم - سوریه

آرام حنا سخنگوی نیروهای قسد در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: با توجه به نیاز میدانی به تقویت توان دفاعی خود دولت سوریه با ارسال تسلیحات و همچنین تانک، خودروهای زرهی در امتداد غربی مناطقمان در محور عین عیسی و کوبانی (عین العرب) در حومه دو شهر الرقه و حلب موافقت کرد، این تجهیزات باعث پشتیبانی مواضع دفاعی ما به گونه ای خواهند بود که بازدارندگی ارتش اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریستشان را تضمین نموده و از اشغال مناطق جدید مانند مراحل قبل جلوگیری می کنند.

حنا افزود: توافق بدست آمده صرفا در چارچوب نظامی، به ویژه حفظ یکپارچگی خاک سوریه و رویارویی با تجاوز احتمالی ارتش اشغالگر ترکیه و مزدورانش است.

اسپوتنیک اعلام کرد پس از دستیابی به توافق جدید تحت نظارت روسیه بین ارتش سوریه و فرماندهی "قسد" به اطلاعاتی دست یافته است که تایید کننده ورود نیروهای امداد نظامی جدید ارتش سوریه از جمله سلاح های سنگین، راکت اندازها و توپ های ضد هوایی به خطوط تماس بین نیروهای "قسد" و ارتش ترکیه در حومه دو شهر حلب و الرقه است.

نیروهای کمکی جدید ارتش روسیه نیز وارد پایگاه خود در فرودگاه بین المللی قامشلی در استان الحسکه شدند که شامل 300 چترباز با مهمات کامل می باشند، چتربازانی که توسط هواپیماهای روسی منتقل شدند، این نیروها از جمله نیروهای کمکی متوالی هستند که همزمان با تهدیدات ترکیه وارد منطقه شدند.

پربیننده ترین خبرها