جنبش النهضه تونس: دولت کودتاچی در اداره اوضاع کشور ناتوان است/ همه پرسیِ غیرقانونی را تحریم می کنیم

جنبش النهضه تونس: دولت کودتاچی در اداره اوضاع کشور ناتوان است/ همه پرسیِ غیرقانونی را تحریم می کنیم
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 16:32

جنبش النهضه تونس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که همه پرسی که قیس‌سعید رئیس جمهور این کشور قصد برگزاری آن را دارد مبتنی بر گفت و گو و مشارکت مردمی نیست.

العالم – تونس

جنبش النهضه تونس در بیانیه ای اعلام کرد: تونس شاهد تورم بی سابقه است و دولت کودتاچی از اداره اوضاع کشور ناتوان است به همین دلیل سند منتشره در روزنامه رسمی کشور را نمی پذیریم و آن را نوعی پسرفت می دانیم.

این جنبش ضمن مخالفت با قانون اساسی جدید آن را عامل قانونمند شدن ایجاد نظامی سلطه گر و استبدادی در تونس دانست و همه پرسی قانون اساسی در این کشور را غیرقانونی خواند و خواستار تحریم آن شد.

در بیانیه النهضه آمده است که در قانون اساسی جدید هیچ جایی برای کشور مبتنی بر موسسات در نظر گرفته نشده و این قانون باعث نابودی نظام جمهوری مبتنی بر تفکیک قوا می شود.

این جنبش خاطر نشان کرد که تلاش حکومت تونس برای هدف قرار دادن النهضه برای جلب رضایت طرف هایی است که خواستار ریشه کنی مخالفان هستند.

النهضه ضمن هشدار نسبت به تلاش برای هدف قراردادن قوه قضائیه تونس، تاکید کرد که هدف حکومت آن است که رئیس جنبش النهضه را در مشکلات ساختگی که هیچ ارتباطی به وی ندارد، گرفتار کند.

پربیننده ترین خبرها