پهبادهای حزب‌الله به نفع مصالح لبنان در پرونده مرزهای دریایی

پهبادهای حزب‌الله به نفع مصالح لبنان در پرونده مرزهای دریایی
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 18:09

کارشناسان گفتند که مدت زمان رسیدن لبنان به راه حلی برای پرونده تعیین مرزهای دریایی کوتاه شده و دولت لبنان با آمریکایی هایی به عنوان میانجی بین بیروت و رژیم صهیونیستی به تفاهم رسیده است، موضوعی که ثمره ارسال سه پهباد توسط حزب الله به حوزه گازی کاریش است.

العالم - درگوشی

بر خلاف نجیب میقاتی نخست وزیر و عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان که اعزام پهباد توسط مقاومت به حوزه کاریش را غیرقابل قبول خواندند، میشل عون رئیس جمهور لبنان فضا را مثبت توصیف کرد.

روزنامه البناء لبنان نوشت که بر خلاف اعتقاد میقاتی و بوحبیب، پهبادهای مقاومت نه فقط تاثیری منفی بر مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی نداشت بلکه تاثیری مثبت بر آن داشت و ترس و وحشت نیروهای ارتش صهیونیستی در برابر مقاومت را ثابت کرد.

این ترس آنقدر زیاد است که افسران ارشد نیروی دریایی ارتش صهیونیستی اخیرا درباره برخی شکاف ها و مشکلاتی که ممکن است در جنگ های آتی در زمینه حفاظت از میادین گازی در امتداد نوار ساحلی فلسطین با آن مواجه شوند، به ویژه با توجه به تهدیدات اخیر حزب الله هشدار دادند.

شبکه 12 تلویزیون عبری به نقل از منابع نظامی در تل آویو گزارش داد، افزایش حضور حزب الله در منطقه و احداث مواضعی در مجاورت مرزهای سرزمین های اشغالی توسط آن به هدف جمع آوری اطلاعات درباره ارتش صهیونیستی و رصد تحرکات آن انجام شده است.

فرماندهان صهیونیست به خوبی می ‌دانند که رزمندگان حزب ‌الله علنا وابستگی خود را به این حزب اعلام می‌کنند و هویت نظامی و اطلاعاتی فعالیت‌های خود را پنهان نمی‌ کنند و بر فعالیت‌های نظامی خود با ادعای اینکه عضو سازمان های محیط زیست هستند، سرپوش نمی گذارند.

سران رژیم صهیونیستی یقین دارند که در جنگ های آتی، غافلگیر و با خطراتی مواجه خواهند شد که در تاریخ این رژیم بی سابقه بوده و دیگر نمی توانند مانند گذشته که منابع کشورهای عرب خاورمیانه را با حمایت استکبار جهانی غارت می کردند، منابع لبنان را غارت کنند، به این دلیل که با توجه به حضور مقاومت دیگر قادر به تامین امنیت حوزه های گازی و نفتی اطراف خود نیز نیستند.

به همین دلیل مردم رژیم صهیونیستی به ویژه شهرک نشینان صهیونیست شگفت زده شدند وقتی شنیدند که منبع بلندپایه اسرائیلی گفت که نسبت به پیشرفت مذاکرات با لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی خوش بین می باشد لذا کارشناسان با توجه به این مسائل معتقدند که لبنان به طور کامل به حقوق خود در خط 23 و حوزه قانا دست خواهد یافت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها