توافق‌نامه جدید آنکارا و تل‌آویو؛ این‌بار در زمینه حمل‌و‌نقل هوایی

توافق‌نامه جدید آنکارا و تل‌آویو؛ این‌بار در زمینه حمل‌و‌نقل هوایی
شنبه 18 تير 1401 - 15:32

وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت‌های ترکیه از امضای توافق‌نامه حمل‌و‌نقل هوایی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

العالم_اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت حمل و نقل و زیرساخت‌های ترکیه روز گذشته (جمعه) از امضای توافقنامه حمل و نقل هوایی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف روز دوشنبه هفته گذشته در استانبول درباره موضوع حمل و نقل هوایی غیرنظامی بین آنکارا-تل‌آویو مذاکره کرده‌اند.

این بیانیه افزود: دو طرف روز پنجشنبه یادداشت تفاهمی برای همکاری در زمینه حمل و نقل و ایمنی هوایی، آماده و از طریق ویدئو کنفرانس به امضا رساندند.

بیانیه وزارت حمل و نقل و زیرساخت‌های ترکیه خاطرنشان می‌کند که قرارداد جدید حمل و نقل هوایی جایگزین قرارداد حمل و نقلی است که بین دو طرف در سال ۱۹۵۱ منعقد شده بود.

به گزارش فارس، توافق جدید این امکان را فراهم می‌کند که پرواز به سرزمین‌های اشغالی از هر نقطه ترکیه صورت گیرد؛ زیرا قبلاً این سفرها تنها از ۵ موقعیت هوایی یعنی استانبول، آنکارا، آنتالیا، ازمیر و دالامان انجام می‌شد.

این در حالی است که رسانه‌های ترکیه اخیراً از موافقت این کشور با رژیم صهیونیستی برای بازگشایی دفتر تجاری تل‌آویو در آنکارا خبر دادند. بعد از آن، وزیر اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی ضمن تایید خبر بازگشایی دفتر بازرگانی تل‌آویو در ترکیه، اذعان کرد که آنکارا چهارمین شریک تجاری مهم آنهاست.

پربیننده ترین خبرها