سفیر مسکو: آماده کمک به دوستان لبنانی خود هستیم

سفیر مسکو: آماده کمک به دوستان لبنانی خود هستیم
شنبه 18 تير 1401 - 22:49

سفیر روسیه در لبنان با بیان اینکه غرب مسیر دیکته و استبداد را در پیش گرفته است، گفت که کشورهای ناتو، روسیه را هدف قرار می‌دهند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش پایگاه خبری النشره، الکساندر روداکوف سفیر روسیه در لبنان روز شنبه بر عمق روابط مستحکم بیروت و مسکو تأکید کرد و گفت که لبنان، به موطن مهاجران روس بدل شده است.

وی افزود: روسیه از حمایتهای لبنان از اقدامات مسکو در عرصه بین‌الملل قدردانی می‌کند؛ حمایتهایی که در زمان مهم و سرنوشت‌ساز صورت می‌گیرد.

روداکوف ادامه داد: غرب به جای مشارکت راهبردی، در تحمیل اراده خود، مسیر دیکته و استبداد را در پیش گرفته است و این مشارکت باید با هدف تقویت صلح و امنیت جهانی است.

این دیپلمات روس با بیان اینکه کشورهای عضو ناتو، به افزایش فعالیتهای خصمانه خود ادامه می‌دهند، خاطر نشان کرد، این کشورها در وهله نخست، روسیه را هدف قرار می‌دهد.

روداکوف با تأکید بر اینکه هر کشوری در پی یک سیاست مستقل و آزاد است، خاطر نشان کرد، سرنوشت جهان به بحران اوکراین گره خورده است؛ چرا که گسترش نئونازیسم در اوکراین، فعالیت آزمایشگاههای بیولوژیک نظامی آمریکا، مقاصد کییف برای به دست آوردن سلاح اتمی و پیوستن به ناتو، تهدیدهای جهانی بسیاری را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، به عنوان یک پاسخ اضطراری و اقدام جبری بوده است، تأکید کرد، پس از آزادسازی کامل لوهانسک و بخشی از دونتسک، زندگی عادی را به این مناطق بازگرداند.

سفیر روسیه در بیروت با بیان اینکه این کشور در صادرات محصولات کشاورزی از اوکراین، مانع‌تراشی نمی‌کند، گفت که مسکو در صورت لغو تحریمهای غرب، آماده است که میلیونها تن غلات را صادر و از دوستان لبنانی خود حمایت کند.

پربیننده ترین خبرها