نماز عید سعید قربان اقامه شد

نماز عید سعید قربان اقامه شد
يکشنبه 19 تير 1401 - 08:41

نماز عید سعید قربان به امامت حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در مصلی امام خمینی (ره) اقامه شد.

العالم - ایران / فرهنگی

نماز عید سعید قربان به امامت حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران در مصلی امام خمینی (ره) تهران اقامه شد.

در ابتدای این مراسم، گروه تواشیح محمد رسول الله (ص) سرودی را به مناسبت عید قربان خواندند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی ا‌ژه‌ای رئیس قوه قضائیه و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در نماز عید قربان تهران حضور دارند.

درب‌های مصلی از ضلع شمالی، شرقی و جنوبی از ساعت هفت صبح جهت ورود نمازگزاران بازگشایی شده و برنامه‌های فرهنگی، ادعیه‌خوانی، تواشیح و سایر برنامه‌هایی که برای نمازگزاران محترم تدارک دیده شده، برقرار است.

نماز عید قربان همزمان با تهران در سراسر کشور و با حضور گسترده و پرشور مردم خداجو و مومن از لحظات قبل آغاز شد.

پیام تبریک رئیسی به سران کشورهای اسلامی

رئیسی، رئیس‌جمهور در پیام تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به سران کشورهای اسلامی، آورده است: عید قربان خالصانه‌ترین مظهر عبادت، نماد ایثار و تسلیم در پیشگاه الهی و روز سربلندی حضرت ابراهیم(ع) در امتحان الهی، قبولی طاعت و برگزیده شدن او به عنوان امام و الگوی مومنین است.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرده است که به یمن و برکت این عید فرخنده، دل‌های مومنین در سایه تعالیم حیات‌بخش دین مبین اسلام و آموزه‌های گران‌سنگ پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی(ص) به یکدیگر نزدیک‌تر شده و همه مسلمانان جهان به شایستگی در مسیر وحدت، همدلی و همبستگی گام بردارند تا شاهد عزت و سربلندی روزافزون ملت اسلامی در تمامی عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

پربیننده ترین خبرها