گزارش خبرنگار العالم از نماز عید قربان، ۱۵۰ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی+ ویدئو

شنبه 18 تير 1401 - 16:43

۱۵۰ هزار فلسطینی امروز با وجود محدودیت‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، نماز عید قربان را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

العالم- فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم در قدس اشغالی گزارش داد، علیرغم محاصره قدس اشغالی توسط مقامات اشغالگر اسرائیل، این شهر مقدس زیورآلات خود را پوشید و آن را زینت بخشید و مناره های آن با تکبیر در جشن عید سعید قربان به صدا درآمد.

بیش از صد هزار نمازگزار در اعتراض به اشغالگری و تایید عرب و اسلامی بودن این شهر، نماز عید فطر را در مسجد الاقصی به جای آوردند. علیرغم شرایط سخت اقتصادی و معیشتی و ناملایمات اشغال، فلسطینیان بر ادامه زندگی اجتماعی خود در فضایی سرشار از خوش بینی و شادی و مقاومت در برابر اشغالگران اصرار دارند.

فلسطینی‌ها به همراه خانواده خود از ساعات اولیه بامداد امروز به سوی مسجدالاقصی شتافتند به نحوی که صحن‌های این مکان شریف پر از نمازگزاران شد.

اوقاف قدس اعلام کرد، ۱۵۰ هزار فلسطینی نماز عید قربان را امروز (شنبه) در مسجدالاقصی اقامه کردند.

"شیخ نور الرجبی" کارشناس امور مسجدالاقصی و بیت‌المقدس به خبرنگار العالم گفت: به رغم محاصره و با وجود اعمال محدودیت‌های شدید از سوی رژیم اشغالگر، شاهد هستیم که فلسطینی‌ها در مسجد مبارک الاقصی نمادها و پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آورند تا به جهانیان ثابت کنند که این سرزمین مقدس متعلق به اهل و صاحبان آن است و هیچ‌کسی نمی‌تواند به این مسجد مقدس هتک حرمت کند."

فلسطینیان غزه، عید قربان را گرامی داشتند

عید
فلسطینیان در نوار غزه، به رغم سختی‌ها و محدودیت‌های شدید، عید قربان را گرامی می‌دارند و شهروندان با برگزاری نماز عید فطر در میدان "السرایا"، تأکید می‌کنند که آزادی مسجدالاقصی و اسرا و لغو محاصره تحمیلی شادی آنها را تکمیل خواهد کرد.
"روحی مشتهی" عضو دفتر سیاسی جنبش حماس به خبرنگار العالم گفت: در این روز خجسته باید شادی کنیم زیرا این عبادت و آیین و دین است و بی‌شک شادی ما تنها با آزادی زندانیان‌مان تکمیل خواهد شد.
اما عید قربان برای فلسطینیان همچنین یادآور درد و سختی نیز است و آنها امیدوارند روزی عدالت در حق این ملت مظلوم که سالیان زیادی در محاصره و فقر هستند، تحقق یابد.

شواهد حاکی است که فلسطینیان به رغم داشتن اشتیاق فراون برای انجام اعمال و مناسک عید، ولی توان مالی ضعیفی برای قربانی کردن دارند و بسیاری از آنها، از ذبح قربانی محروم هستند؛ زیرا هزینه قربانی در فلسطین گران‌تر از دیگر کشورهای جهان است.

پربیننده ترین خبرها