پروازهای برگشت حجاج از 23 تیر‌ تا 7 مرداد

پروازهای برگشت حجاج از 23 تیر‌ تا 7 مرداد
يکشنبه 19 تير 1401 - 12:03

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پروازهای برگشت حجاج از روز پنج‌شنبه 23 تیر آغاز خواهد شد و تا روز جمعه 7 مرداد ادامه دارد.

العالم - ایران / سیاسی

غلامرضا رستمیان، درباره عملیات پرواز‌ی برگشت حجاج به کشور، اظهار داشت: پروازهای برگشت حجاج از 23 تیر روز پنج‌شنبه هفته جاری آغاز خواهد شد و تا روز جمعه 7 مرداد ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:‌ ‌پروازهای رفت حجاج، از 18 فرودگاه کشور با احتساب فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام شد و پروازهای برگشت نیز به همین فرودگاه‌ها است.

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: در این مدت 39600 حاجی در قالب‌ 162 پرواز به خانه خدا اعزام شدند و پروازهای برگشت نیز به همین میزان خواهد بود.

رستمیان ادامه داد: در پروازهای روز 23 تیر‌، زوار تبریزی و کرمانی‌ به کشور برمی‌گردند و در بعدازظهر همان روز نیز پرواز برگشت به فرودگاه امام خمینی (ره) خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: آخرین پرواز برگشت حجاج که روز 7 مرداد خواهد بود به فرودگاه زاهدان انجام می‌شود.

رستمیان گفت:‌ در 5 روز ابتدایی پروازهای برگشت حجاج بازگشت زائران از جده خواهد بود و در روزهای بعد بازگشت از مدینه به کشور ما انجام می‌شود.

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: امسال همه پروازهای حج توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شد و ایرلاین سعودی در پروازهای حج ما مشارکت نداشت، ضمن آنکه متوسط تأخیرات پروازی ما حدود یک ساعت بود که با توجه به اینکه همه پروازها بر عهده ایران‌ایر بود مطلوب ارزیابی می‌شود.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها