برگزاری انتخابات در ژاپن در سایه ترور شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین

برگزاری انتخابات در ژاپن در سایه ترور شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین
يکشنبه 19 تير 1401 - 12:15

ژاپن همچنان با شوک و اندوه ترور نخست‌وزیر پیشین خود دست به گریبان است.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری پی‌ای میدیا، ژاپنی ها در سایه ترور شینزو آبه، نخست وزیر پیشین، به پای صندوق های رای رفته اند. آبه در حین سخنرانی در مبارزات انتخاباتی برای حزب حاکم در مسیر پیروزی بزرگ ترور شد.

در بحبوحه رای گیری روز یکشنبه، پلیس در غرب ژاپن قاتل مظنون را برای تحقیقات بیشتر در مورد اتهامات قتل به یک دفتر دادستانی محلی فرستاد.

در کشوری که هنوز از شوک، غم و اندوه و بیم ناشی از تیراندازی به آبه - اولین رهبر پیشین یا در حال خدمت که در ژاپن پس از جنگ ترور شد - در حال بهبودی است، رای گیری برای نیمی از مجلس اعلا آغاز شده است.

شینزو آبه روز جمعه در نارا هدف گلوله قرار گرفت. او را با هواپیما به بیمارستان منتقل کردند اما بعداً بر اثر خون‌ریزی شدید درگذشت.

پلیس یکی از اعضای پیشین نیروی دریایی ژاپن را در محل حادثه دستگیر کرد و اسلحه دست ساز او و چندین سلاح دیگر را که بعداً در خانه اش پیدا شد، مصادره کرد.

تتسویا یاماگامی، مهاجم مظنون، به بازرسان گفت که به دلیل ارتباط ادعایی آبه با سازمانی که از آن رنجیده است، اقدام به ترور کرده است اما با دیدگاه سیاسی رهبر پیشین مشکلی نداشته است.

بر اساس گزارش رسانه ها، این مرد نسبت به یک گروه مذهبی که مادرش به آن وسواس داشت و باعث ورشکستگی یک تجارت خانوادگی شده بود، نفرت پیدا کرده بود.

برخی از ناظرانی که ویدئوهای حمله را تماشا کردند، به عدم توجه افسران امنیتی به فضای باز پشت سر آبه هنگام سخنرانی او اشاره کردند.

کارشناسان همچنین گفتند که آبه به جای ایستادن بر فراز خودرو، که استانداردی برای سیاستمداران درجه اول است، بر روی سطح زمین آسیب‌پذیرتر بود. اما بنابر گزارش‌ها، این گزینه به دلیل بازدید شتاب‌زده او از نارا در دسترس نبود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها