جانسون اولین قربانی تحریم های غرب علیه روسیه!

جانسون اولین قربانی تحریم های غرب علیه روسیه!
يکشنبه 19 تير 1401 - 22:47

بوریس جانسون پس از کناره‌گیری بیش از 50 مقام عالی کابینه‌اش از رهبری حزب محافظه کار استعفا داد.

العالم - درگوشی

بوریس جانسون تا انتخاب رهبر جدید حزب به عنوان نخست وزیر باقی خواهد ماند اما فشارها برای تعجیل در رفتن وی از نخست وزیری بسیار افزایش یافته است.

جانسون همان شخصی است که خروج کشورش از اتحادیه اروپا را هدایت کرد، به خاطر برگزاری جشن در مقر دولت در دوران کرونا رسوا و جریمه شد و سیاست‌هایش باعث شد ده‌ها وزیر و مشاورش استعفا دادند.

در زمانی به دوستانش به صورت غیرقانونی پاداش می داد و قرارداد می نوشت که مردم انگلستان از گرسنگی رنج می بردند و از نماینده‌ای حمایت کرد که به اتهام تجاوز به یک نوجوان متهم شده بود.

کارشناسان و تحلیلگران مسائل سیاسی معتقدند که جانسون اولین قربانی تحریم های غرب علیه روسیه در پی بحران اوکراین است و استعفای جانسون به دلیل فشارهای اقتصادی و افزایش تورم ناشی از تحریم ها علیه روسیه بود که تاثیر نامطلوبی بر اروپا گذاشت.

درنتیجه ، قیمت همه چیز به ویژه نفت و گاز افزایش یافت و میانگین تورم در منطقه یورو در ماه مه گذشته به رقم بی سابقه ۸.۱ دهم درصد رسید و این بالاترین سطح تورم از سال ۱۹۹۹ است و ادامه افزایش تورم باعث شد که رای دهنده اروپایی حکام فعلی خود را با رهبرانی جایگزین کند که با دیده عقل به روسیه و نگرانی های امنیتی آن می نگرند و تلاش کنند با روسیه وارد مذاکره شوند.

به اعتقاد کارشناسان، افزایش بی سابقه قیمت انرژی و نیز قیمت مواد غذایی به علت تحریم های امریکا و اروپا علیه روسیه ، تاثیراتی منفی بر منطقه یورو گذاشت و اروپایی ها با تورم قابل ملاحظه روبرو شدند.

عملیات نظامی در اوکراین،‌ محاسبات راهبردی در اروپا را تغییر داد و این اتفاق پس از آن روی داد که شرکت گازپروم روسیه صادرات گاز خود را به چند کشور اروپایی از جمله المان و ایتالیا کاهش داد. تا جاپیکه وزیر اقتصاد آلمان وضعیت را خطرناک توصیف کرد.

زمستان سرد که اروپا در انتظار آن است و اگر روسیه بخواهد کشورهای اروپایی را که دنباله روی امریکا بودند ، ادب کند،‌ روسیه جنگ را طولانی تر خواهد کرد و وضعیت وخیمی بین روسیه و کشورهای اروپایی به وجود خواهد آمد و بحران هایی ایجاد خواهد کرد که انتهایی نخواهد داشت و این مساله شهروندان اروپایی را متاثر خواهد کرد که درحال حاضر از عملکرد دولت ها و سیاست هایشان و تعامل با موضوع روسیه و ناتو خشمگین هستند و این مساله ممکن است اروپایی ها را روانه خیابان ها کند.

حال سوال این است که آیا بحران اوکراین موجب سقوط دولت های اروپایی از جمله دولت انگلیس خواهد شد ؟

پربیننده ترین خبرها