آتش بس سازمان ملل در یمن بر سر دوراهی!

آتش بس سازمان ملل در یمن بر سر دوراهی!
يکشنبه 19 تير 1401 - 22:52

منابع نظامی عملیاتی در صنعا گفتند که ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش دهها بار آتش بس را در ساعت های اخیر نقض کردند که مهمترین آن حملات هوایی، احداث استحکامات جنگی و نفوذ بوده است.

العالم - یمن

مهدی المشاط رئیس شورای سیاسی عالی یمن گفت که آتش بس به خاطر استمرار نقض آن توسط متجاوزین و مزدورانشان، در معرض خطر قرار دارد لذا بازگشت عملیات نظامی نتیجه طبیعی این نقض خواهد بود.

همزمان مسئولین محلی، امنیتی و نظامی تعز به طور رسمی جاده ستین را بازگشایی کردند و از ائتلاف سعودی تسهیل عبور مردم و خودروهایشان به ویژه در روزهای عید قربان خواستند تا رنجهای مردم کاهش یابد.

نصرالدین عامر رئیس خبرگزاری یمن (سبا)‌ در گفتگو با العالم اظهار داشت: آتش بس تا حدودی از فشارها کاسته است و با ورود برخی کشتی های حامل سوخت تا حدودی از درد و رنج مردم کاسته شده است و برخی پروازها در فرودگاه بین المللی صنعاء انجام می شود.

عامر اظهار داشت که ارزیابی کلی از اوضاع مورد رضایت نیست و به سختی می توان احتمال داد که آتش بس تمدید شود و ممکن است درهمین حد باقی بماند.

وی افزود: اگر دشمن بخواهد از این وضعیت و درد و رنج مردم یمن به عنوان اهرم فشار استفاده کند ، و نقض آتش بس هم ادامه پیدا کند ، به هیچ وجه شاهد تمدید آتش بس نخواهیم بود.

وی برلزوم اجرای بندهای آتش بس برای تمدید آن تاکید کرد.

عبدالسلام الجحاف فعال رسانه ای یمنی هم در گفتگویی از بیروت با شبکه خبری العالم گفت که عربستان سعودی از اکثر بندهای آتش بس شانه خالی کرده است .

وی افزود: یمن در موضع ضعف نیست که بخواهد آتش بسی را بپذیرد که اجرا نشده است

پربیننده ترین خبرها