وزیر دفاع اوکراین: گنبد آهنین را به دلیل ناکارآمدی اش نیاز نداریم

وزیر دفاع اوکراین: گنبد آهنین را به دلیل ناکارآمدی اش نیاز نداریم
دوشنبه 20 تير 1401 - 13:34

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که این کشور به دلیل ناکارآمدی «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی، نیازی به این سامانه ندارد.

العالم_اروپا

وزیر دفاع اوکراین در اظهاراتی تازه در جریان یک کنفرانس به میزبانی شرکت رسانه‌ای و مجله آمریکایی «فوربس» سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را ناکارآمد خواند.

بنا بر گزارش «یاهو نیوز»،الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین اعتقاد دارد که آسمان اوکراین امن است البته از امنیت ۱۰۰ درصدی برخوردار نیست و اوکراین به سامانه پدافندی خاص خودش نیاز دارد و به «گنبد آهنین» نیازی ندارد.

رزنیکوف در جریان کنفرانس به میزبانی شرکت رسانه‌ای و مجله آمریکایی «فوربس» توضیح داد که گنبد آهنین برای اوکراین ناکارآمد است.

وزیر دفاع اوکراین همچنین تاکید کرد که ضروری است این کشور سامانه پدافند هوایی و ضد موشکی خاص خودش را ایجاد کند.

وی گفت: «همه ما نمونه اسرائیل را می‌دانیم که به خوبی از آسمانش محافظت می‌کند. همه ما نام گنبد آهنین را می‌شناسیم اما حتی ۱۰۰ درصد محافظت نمی‌کند. من به اسرائیل رفته‌ام و با سازندگان و شرکت‌های دولتی آنها صحبت کرده‌ام».

الکسی رزنیکوف ادامه داد: «گنبد آهنین (برای محافظت) در برابر موشک‌های با سرعت کم و ارتفاع پایین که اساسا در گاراژ ساخته می‌شدند ساخته شد. گنبد آهنین در برابر موشک‌های کروز و بالستیک محافظت نمی‌کند. سیستم پدافند هوایی دیگری نیز وجود دارد که در خود اسرائیل در حال توسعه است و در جمهوری چک و آمریکا موجود است. بنابراین ما باید سامانه پدافند هوایی و ضد موشکی خودمان را توسعه دهیم یا یکی از این این سامانه‌ها را از شرکای خود را به دست آوریم».

الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین پیشتر در مصاحبه با نشریه «وال استریت ژورنال» از تلفات زیاد، فرسودگی شدید و اتمام مهمات ارتش این کشور خبر داد.

وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه سامانه‌های موشکی کوتاه‌برد جاولین و موشک‌های ضد تانک سبک دیگر در فهرست تجهیزات اولویت‌دار نیروهای مسلح اوکراین نیستند، اظهار داشت که کی‌یف اکنون به تاسیسات توپخانه دوربرد نیاز دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها