پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» ترکیه به اوکراین رسید

پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» ترکیه به اوکراین رسید
شنبه 18 تير 1401 - 13:12

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی ضمن تشکر از مردم لیتوانی و شرکت صنایع دفاعی ترکیه، اعلام کرد که پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» تحویل کی‌یف شده است.

العالم - اروپا

«آندری یرماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (جمعه) از انتقال یک فروند پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» ساخت ترکیه از لیتوانی به اوکراین خبر داد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، رئیس دفتر زلنسکی ضمن تشکر از مردم لیتوانی و شرکت صنایع دفاعی «بایکار» ترکیه که سازنده پهپاد است، در پیامی توئیتری نوشت: «به افسانه بیرقدار در اوکراین خوش‌آمد می‌گویم».

لیتوانی اخیرا شاهد سازماندهی یک کمپین مردمی با هدف خرید پهپاد بیرقدار تی‌بی۲ برای اوکراین بوده و گفته شد که این کمپین، طی سه روز موفق به جمع‌آوری مبلغ شش میلیون یورو برای این کار شده است.

چند روز گذشته بود که خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که شرکت صنایع دفاعی ترکیه (بایکاار) در همبستگی با تلاش مردم لیتوانی برای کمک به اوکراین، یک فروند پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» را به صورت رایگان به این کشور تحویل داده است.

این پهپاد در لیتوانی نام «شاهین» به خود گرفته است؛ پهپادی که چهارم جولای در پایگاه هوایی «سیاولیای» با حضور «آرویداس آنوسوسکاس» وزیر دفاع لیتوانی و همچنین «خلوق بیرقدار» مدیر شرکت بایکار برگزار شده تحویل لیتوانی‌ها داده شد.

مدیر شرکت بایکار در بیاناتی به یک شبکه تلویزیونی گفته بود که قدردانی عمیق خود را از مشارکت صدها هزار لیتوانیایی در کمپین کمک مالی جهت خرید پهپاد برای اوکراین ابراز می‌کنم؛ شرکت ما پس از این اتفاق تصمیم گرفت همبستگی خود با کمپین مردمی لیتوانی را نشان داده و آن پهپاد را به صورت رایگان تحویل دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها