نبیه‌بری: جنگ ۳۳ روزه آغاز پیروزی‌های لبنان بود/ از همه منابع دریایی و زمینی کشور دفاع می کنیم

نبیه‌بری: جنگ ۳۳ روزه آغاز پیروزی‌های لبنان بود/ از همه منابع دریایی و زمینی کشور دفاع می کنیم
سه شنبه 21 تير 1401 - 20:00

رئیس پارلمان لبنان گفت: جنگ ۳۳ روزه نقطه آغاز پیروزی های این کشور و شکست دیگری برای دشمن صهیونیستی و طرح های آن بود.

العالم - لبنان

نبیه بری روز سه شنبه در پیامی به مناسبت شانزدهمین سالروز آغاز جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ با رژیم صهیونیستی افزود: لبنان از ۳۳ روز آتش، کشتار، ویرانی و آوارگی پیروز خارج شد و در آتش کوره خاورمیانه جدید سقوط نکرد.

وی گفت: و امروز پس از ۱۶ سال از آن جنایت صهیونیستی در حق لبنان و نقض حاکمیت زمینی و اشغال بخش شمالی روستای الغجر و نقض بیش از ۲۲ هزار باره حریم هوایی و دریایی با اهداف خصمانه برای غارت منابع نفت و گاز لبنان از جامعه جهانی می خواهیم که با فشارهای سیاسی و امنیتی، وحشیگری رژیم صهیونیستی را مهار و آن را وادار به پایبندی به قطعنامه های بین المللی کنند.

بری اضافه کرد: به نام لبنان که معادله ارتش، ملت و مقاومت در آن به پیروزی رسیدند تاکید می کنیم که از همه منابع دریایی و زمینی کشور دفاع می کنیم.

وی افزود: بیشتر از آنچه از خاک کشور دفاع کردیم از منابع زمینی و دریایی دفاع خواهیم کرد.

رئیس پارلمان لبنان بیان کرد: از همه طرف ها می خواهیم که دست از بازی های سیاسی بردارند و کشور را به خاطر خودخواهی و کینه های شخصی به قربانگاه نبرند.

بری افزود: لبنانی ها امروز با یک آزمون جدید روبرو هستند و شایسته است که با روی آوردن به گفت و گو و اتحاد، از هرگونه تلاش برای نابودکردن کشور از داخل و وارد کردن نهادهای کشور به حالت تعطیل خوداری کنند زیرا این اقدامات چه مرتکب شوندگان آن بدانند یا ندانند یک جنایت و حتی خیانت در حق لبنان و لبنانی ها به شمار می رود.

وی اضافه کرد: همانطور که لبنانی ها در ژوئیه ۲۰۰۶ در آزمون وطن دوستی و ملی گرایی قرار داشتند امروز نیز که خطرات و چالش ها کشور را دربرگرفته در مقابل آزمون دیگری قرار دارند و باید ازهمان عناصر و ابزارهایی که توانست آن ها را در جنگ ۳۳ روزه به پیروزی برساند کمک بگیرند.

پربیننده ترین خبرها