خبرگزاری فرانسه: اسرائیل برای مقابله با ایران، در سفر بایدن بر فناوری لیزری ضد پهپاد متمرکز می‌شود

خبرگزاری فرانسه: اسرائیل برای مقابله با ایران، در سفر بایدن بر فناوری لیزری ضد پهپاد متمرکز می‌شود
چهارشنبه 22 تير 1401 - 09:15

رژیم صهیونیستی ادعا می کند سامانه لیزری «پرتو آهنین» برای مقابله با پهپادهای ایران طراحی شده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، لحظاتی پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به تل آویو وارد شود، ارتش رژیم صهیونیستی سخت افزار جدیدی را به او نشان می دهد که ادعا می کند برای مقابله با ایران طراحی شده و ضروری است: لیزرهای ضد پهپاد.

در حالی که رژیم صهیونیستی مدت‌هاست می کوشد با پیشرفت‌های هسته‌ای ایران مقابله کند، مقامات این رژیم به طور فزاینده‌ای زنگ خطر را در مورد ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) ایران به صدا در آورده‌اند.

در ماه جاری، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در مجموع چهار هواپیمای بدون سرنشین غیرمسلح را که به سمت یک سکوی گازی دریایی در حرکت بودند، رهگیری کرده است. ادعا شده است این پهپادها ساخت ایران بوده و توسط گروه حزب الله به پرواز درآمده است.

با افزایش نگرانی ها در مورد جنگ هواپیماهای بدون سرنشین، رژیم صهیونیستی امیدوار است سامانه جدید موسوم به «پرتو آهنین» آسمانش را ایمن کند.

در حالی که این سامانه هنوز عملیاتی نشده است، این سخت افزار نظامی در آوریل توسط نخست وزیر وقت نفتالی بنت به عنوان یک «تغییرگر بازی» توصیف شد.

ارائه و نمایش این فناوری به بایدن یک اقدام استراتژیک برای رژیم صهیونیستی است. واشینگتن بسته ای یک میلیارد دلاری را در ماه سپتامبر برای سیستم فعال گنبد آهنین این رژیم تصویب کرد. از این سامانه بارها برای رهگیری موشک های شلیک شده توسط نیروهای مقاومت از نوار غزه استفاده شده است.

قیمت گنبد آهنین برای هر پرتاب تقریباً 50000 دلار است در حالی که بنت، بهای هر بار استفاده از پرتو آهنین را 3.50 دلار اعلام کرد.
به ادعای بنت، این سامانه جدید "بی صدا" است و می تواند "پهپادها، خمپاره ها، راکت ها و موشک های ضد تانک را رهگیری کند."

رئیس جمهور آمریکا که هم‌اکنون در حال پرواز به سوی سرزمین‌های اشغالی است، روز جمعه و پس از دیدار با مقامات اسرائیلی به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وال استریت ژورنال ماه گذشته گزارش داد که مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا برای گفتگو درباره هواپیماهای بدون سرنشین ایران از مصر بازدید کرده اند.

شرکت کنندگان در این گفتگوها شامل امارات و بحرین بودند که هر دو روابط خود را با اسرائیل در سال 2020 عادی کردند و همچنین عربستان سعودی و قطر که هنوز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسند.

پربیننده ترین خبرها