اعترافات جان بولتون؛ توضیح واضحات

اعترافات جان بولتون؛ توضیح واضحات
چهارشنبه 22 تير 1401 - 17:33

مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی با سی ان ان اعتراف کرد که شخصا در برنامه ریزی برای کودتا در خارج از ایالات متحده شرکت داشته است.

العالم – کشکول

شکی نیست که اعتراف بولتون به اینکه آمریکا در ورای بسیاری از کودتاها در جهان قرار دارد، تایید رسمی و صریح به نقش مخرب آمریکا در جهان است، اما اعترافی عجیب نیست زیرا همه می دانند سیاست خارجی آمریکا همواره مبتنی بر دخالت در امور جهان است.

تاریخ آمریکا مبتنی بر جنگ‌، تجاوز، کودتا، مداخله، محاصره‌ و تحریم به منظور گرسنه نگه داشتن مردم و کشورهایی است که حاضر به دنباله روی از کاخ سفید نشدند، سلطه طلبی آمریکا را رد کرده و از عزت، حاکمیت، استقلال و منابع خود عدول نکردند.

آمریکا عامل ده ها کودتای خونین در جهان به ویژه در آمریکای لاتین مانند گواتمالا، دومینیکن، السالوادور، شیلی و کودتای نافرجام علیه دولت قانونی ونزوئلا بوده است.

آمریکا بنا به اعتراف مقامهایش عامل کودتا علیه دولت دکتر محمد مصدق در ایران در سال 1953 بود که پس از آن شاه را به قدرت بازگرداند.

این آمریکا بود که به بهانه های واهی، ویتنام، لائوس، کامبوج، گرانادا، پاناما، افغانستان، عراق، لیبی، لبنان و سوریه را اشغال و از طریق انقلاب های رنگی در اروپای شرقی مداخله کرد و جنگ کنونی در اوکراین بخشی از پیامدهای این سیاست آمریکاست.

همین بولتون بود که هر سال در کنفرانس های منافقین تروریست در فرانسه شرکت و اعلام می کرد که در سال آینده در تهران جشن خواهند گرفت اما سال ها گذشت و بولتون، اربابش ترامپ و تندروها و میانه روهای آمریکا به زباله دان تاریخ رفتند اما ایران باقی ماند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها