بایدن در سفر به خاورمیانه چه در چنته دارد؟

بایدن در سفر به خاورمیانه چه در چنته دارد؟
چهارشنبه 22 تير 1401 - 19:02

سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه سوالات زیادی را درباره اهداف آن مطرح می‌سازد.

العالم- نظرکده

کارشناسان سیاسی بر این عقیده‌اند که آمریکا درصدد بازترسیم اوضاع منطقه است تا همچنان منطقه مملو از هرج و مرج تحت نفوذ غرب و ایالات متحده باقی بماند.

کارشناسان سیاسی افزودند موفقیت طرح آمریکا در گرو ورود رژیم اسرائیل به مسائل منطقه از طریق ایجاد دشمنی وهمی- یعنی ایران- علیه کشورهای عربی است و ایران بهانه‌ای برای ایجاد ائتلاف عربی- اسرائیلی گشته است. به گفته کارشناسان، این طرح‌های آمریکایی محکوم به شکست هستند؛ زیرا اسرائیل خواهان تشکیل کشور مستقل فلسطین نیست، و از سوی دیگر، مقاومت به اردوگاه مخالفان علیه توطئه‌های منطقه‌ای آمریکا پیوسته و این وضعیت تهدیدی علیه موجودیت صهیونیست‌ها و درگیری‌های جدید در منطقه می‌شود.

کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی تصریح کردند ایالات متحده در حال خروج از منطقه است و می‌خواهد امنیت اسرائیل را با ایجاد ائتلافی مشترک از رژيم‌های عربی و صهیونیستی تضمین کند.

اعضای حزب کارگران انگلیس نیز به نوبه خود اعلام کردند تمام پرونده‌هایی که در جریان سفر جو بایدن به منطقه مورد رایزنی قرار خواهد گرفت مربوط به تامین امنیت رژیم اسرائیل است.

به گفته آنها، جامعه جهانی در تلاش برای کاهش بهای انرژی است و سفر بایدن به منطقه، گشورهای عربی خلیج‌فارس را تشویق می‌کند تا بازارهای جهانی انرژی را تامین کنند.

درخصوص تصمیم احتمالی درخصوص فروش سلاح‌های تهاجمی به عربستان سعودی، اعضای حزب کارگران انگلیس اعلام کردند واشنگتن می‌تواند مشروط کند که عربستان سعودی در جنگ‌های خود علیه مردم بی‌گناه از سلاح‌های جنگی استفاده نکند و به دلایلی مانند ممنوعیت فروش سلاح، روابط دو کشور را تخریب نکند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها