صنعاء: ائتلاف سعودی در تبادل اسرا کارشکنی می‌کند

صنعاء: ائتلاف سعودی در تبادل اسرا کارشکنی می‌کند
پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 10:19

رئیس کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن نسبت از تعلل و کارشکنی عربستان سعودی در تبادل اسرا انتقاد کرد.

العالم - یمن

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که عربستان در اجرای توافق تبادل اسرا کارشکنی می‌کند.

عبدالقادر المرتضی تاکید کرد: رژیم آل سعود ده توافق محلی تبادل اسرا را که قرار بود در آستانه عید قربان انجام شود، به شکست کشاند.

وی در ادامه افزود: پیشرفت در مذاکرات توافق مبادله اسرا که در مارس گذشته امضا شد، هنوز کمتر از 50 درصد است و مزدوران ائتلاف سعودی در استان مارب بزرگترین مانع برای تکمیل این توافق هستند و تاکنون لیست خود را ارائه نکرده‌اند.

المرتضی تاکید کرد: سازمان ملل متحد به طرف مقابل فشار نیاورده و پرونده اسرا را علی رغم اینکه پرونده‌ای بشردوستانه است، در کمترین حد از توجه خود قرار داده است.

رئیس کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن با ارسال پیامی به خانواده‌های اسرای یمنی گفت: رهبری یمن آزادی اسرا و پیوستن آنها به خانواده‌هایشان را در راس اولویت‌های خود قرار داده است و تمامی مراحل مذاکره را از نزدیک دنبال می‌کند.

پیش از این نیز المرتضی از فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور کشورش انتقاد و اعلام کرده بود که وی به همراه تیم همراهش در قبال توافق تبادل اسرا بی تفاوت هستند و جدیتی برای اعمال فشار به ائتلاف سعودی از خود نشان نمی‌دهند.

از سوی دیگر«محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که اقدامات کشورهای متجاوز در قبال آتش بس پایین تر از حد مطلوب است.

محمد عبدالسلام در صفحه خود در توئیتر نوشت: ائتلاف متجاوزان به جای پایبندی به تعهدات خود، وقت کشی می کند و ملت یمن از این موضوع ناراضی است.

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات اخیر ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در این کشور می‌دانند. سازمان ملل متحد تداوم درگیری در یمن و محاصره غیرانسانی این کشور را دلیل بروز قحطی و فاجعه انسانی بی‌سابقه در یک قرن گذشته می داند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها