تداوم عهدشکنی ائتلاف سعودی با توقیف یک کشتی دیگر

تداوم عهدشکنی ائتلاف سعودی با توقیف یک کشتی دیگر
پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 12:16

شرکت گاز یمن از توقیف یک کشتی دیگر حامل گاز این کشور توسط ائتلاف سعودی و افزایش تعداد کشتی‌های توقیف شده به سه فروند خبر داد.

العالم - یمن

شرکت گاز یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی-آمریکایی یک کشتی دیگر حامل گاز را توقیف کرده است.

بر اساس گزارش «المسیره»، شرکت گاز یمن ضمن اعلام اینکه تعداد کشتی‌های حامل گاز توقیف شده به سه کشتی رسیده است، افزود این اقدام نقض آتش‌بس اعلام شده از طرف سازمان ملل است.

در ادامه این گزارش آمده است: کشتی توقیف شده «لیدی ساره» نام دارد و حامل هشت هزار و ۲۳۰ تن گاز است.

در همین رابطه، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که سطح تعامل کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی با آتش‌بس همچنان نامطلوب است.

وی گفت که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی به جای پایبندی به مفاد آتش‌بس به صورت عمدی وقت‌کُشی می‌کنند، امری که ملت عزیز ما آن را نمی‌پذیرد.

آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت یمن نشان می‌دهد از دوم آوریل تا سی‌ام ژوئن ۲۰۲۲، ۳۸۷ غیرنظامی یمنی در حملات ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، بیشتر کشته‌ها و زخمی یعنی ۳۳۰ نفر مربوط به استان «صعده» (شمال یمن) هستند. ۲۹۲ نفر در نتیجه بمباران توپخانه، ۳۲ نفر در نتیجه تیراندازی نیروهای مرزی سعودی و شش نفر در نتیجه باقی‌مانده‌های بمب‌های خوشه‌ای ائتلاف مربوط به گذشته در این استان کشته یا زخمی شده‌اند.

آتش‌بس یمن که به امید پایان درگیری‌ها و پایان محاصره هفت ساله در ۱۳ فروردین‌ماه گذشته آغاز شد، در سایه نقض‌های مکرر از سوی ائتلاف متجاوز، بار دیگر در ۱۲ خرداد به مدت دو ماه تمدید شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها