ایران از شرکای مهم بلاروس در منطقه است

ایران از شرکای مهم بلاروس در منطقه است
پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 12:27

رئیس کمیسیون بین‌الملل مجلس ملی بلاروس در دیدار با مهدی صفری گفت که ایران یکی از شرکای مهم بلاروس در منطقه است.

العالم - ایران

«آندری ساوینیخ» رئیس کمیسیون بین‌الملل مجلس ملی بلاروس و رئیس بلاروسی گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس با مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، آخرین وضعیت مناسبات دو و چندجانبه بین ایران و بلاروس به ویژه روند همکاری‌های رو به رشد اقتصادی دو کشور و راهکارهای گسترش و تعمیق آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آندری ساوینیخ با تاکید بر نقش و جایگاه ایران در منطقه، اظهار داشت: ایران با دارا بودن موقعیت ژئوپلتیک بسیار مهم، یکی از شرکای مهم بلاروس در منطقه است.

وی با اشاره به همکاری‌های اقتصادی در دست توسعه بخصوص تقویت مناسبات تزانزیتی دوجانبه و فعالتر کردن کریدور اقتصادی شمال و جنوب از طریق خاک ایران و نیز اقتصادهای مکمل صنعتی و کشاورزی ایران و بلاروس، بر حمایت پارلمان‌های دو کشور از طرح‌های اقتصادی دولتی و بخش خصوصی بین ایران و بلاروس تاکید کرد.

مهدی صفری نیز با اشاره به مناسبات دو کشور در زمینه کشاورزی، ترانزیت کالاهای تولیدی بلاروسی از طریق بنادر ایران، مسیرهای ریلی و جاده‌ای ایران به مقصد کشورهای ثالث، تبادل فناوری‌های نوین، تولید مشترک محصولات مختلف صنعتی، دارویی، پزشکی و…، بر ضرورت اقدامات عملی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو طرف تاکید کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی کشورمان با یادآوری برگزاری قریب الوقوع پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس، این رویدارد را نقطه عطفی در همکاری‌های دو کشور بخصوص در شرایط جدید منطقه و عاملی بسیار مهم در راستای افزایش سطح مناسبات اقتصادی ایران و بلاروس عنوان کرد.

صفری دارا بودن جنبه‌های عملیاتی و اجرایی کمیسیون پانزدهم را در رفع موانع موجود در روابط اقتصادی دو کشور یادآور شد.

گفتنی است که آندری ساوینیخ در رأس هیاتی پارلمانی در سفر دو روزه خود به ایران، در دیدار با مقامات مختلف قوه مقننه و اجرایی کشورمان، به بررسی و تبادل نظر درباره وضعیت روابط دوجانبه ایران و بلاروس پرداخت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها