همکاری های ایران و سوریه در حوزه مدیریت شهرها، شهرداری ها و محیط زیست

همکاری های ایران و سوریه در حوزه مدیریت شهرها، شهرداری ها و محیط زیست
پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 09:27

احمد وحیدی وزیر کشور ایران و مهندس حسین مخلوف وزیر ادارات محلی و محیط زیست سوریه، راه های تقویت همکاری های دوجانبه در حوزه شهری و شهرداری و مدیریت آنها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

العالم_سوریه

وحیدی وزیر کشور ایران در دیدار با حسین مخلوف وزیر ادارات محلی و محیط زیست سوریه، بر عمیق بودن روابط سوریه و ایران به عنوان الگویی در روابط بین کشورها، تاکید کرد.

وی با اشاره به زمینه های متعدد برای همکاری های دوجانبه در حوزه شهرداری ها و مدیریت آنها، مدیریت بحران و بلایای طبیعی، برای همکاری و تبادل تجربیات در این زمینه ابراز آمادگی کرد.

حسین مخلوف وزیر ادارات محلی و محیط زیست سوریه نیز به نوبه خود بر اهمیت همکاری مشترک در زمینه های تبادل تجربیات بین واحدهای اداری، بازیافت زباله، مدیریت بلایا و اطفای حریق از طریق نشست تکنسین ها و متخصصان تاکید کرد.

این مقام سوری با اشاره به دیدارها و گفتگوهای خود با مقامات ایرانی در حوزه محیط زیست و شرکت در اجلاس منطقه ای وزیران با عنوان «همکاری های زیست محیطی برای آینده ای بهتر»، خاطرنشان کرد: این نشست زمینه را برای ایجاد همکاری های منطقه ای فراهم می کند.

وی در ادامه افزود برای مقابله با تغییرات اقلیمی - منطقه ای به ویژه طوفان های شن و گرد و غبار و حل این چالش ها باید به صورت جمعی تلاش کرد.

شفیق دیوب سفیر سوریه در تهران نیز به نوبه خود بر اهمیت پروژه های مشترک بین سوریه و ایران تاکید کرد.

وی در پایان تاکید کرد زمینه های بسیار گسترده ای برای همکاری بین استانداری ها، شهرها و شهرداری های دو کشور در بسیاری از حوزه های عمرانی و خدماتی وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها