نخست‌وزیر ژاپن پلیس را مسئول قتل «شینزو آبه» دانست

نخست‌وزیر ژاپن پلیس را مسئول قتل «شینزو آبه» دانست
جمعه 24 تير 1401 - 13:40

نخست وزیر ژاپن عدم اقدام کافی پلیس را عامل مرگ «شینزو آبه»، نخست‌وزیر سابق این کشور عنوان کرد.

العالم - آسیا

«فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه حمایت ناکافی پلیس را عامل مرگ «شینزو آبه»، نخست وزیر سابق این کشور عنوان کرد.

در حالی که آبه هفته گذشته در جریان سخنرانی در مبارزات انتخاباتی به ضرب گلوله کشته شد، انتقاد از عملکرد پلیس ژاپن بالا گرفته و برخی منابع ژاپنی گفته اند که پلیس به اندازه کافی در جلوگیری از این حادثه به مسئولیت خود عمل نکرده است.

آبه، یکی از بانفوذترین سیاستمداران ژاپن، جمعه گذشته در شهر نارا در غرب ژاپن ترور شد.

با توجه به نرخ پایین جرم و جنایت و کنترل شدید اسلحه در ژاپن، ترور آبه بسیاری را شوکه کرد. عکس‌ها و فیلم‌های تیراندازی نشان می‌دهد که مرد مسلح توانسته بود به راحتی از پشت به آبه نزدیک شود، در حالی که محافظان امنیتی وی در جلو آبه حضور داشتند.

آسوشیتدپرس در این ارتباط گزارش داد که نخست وزیر ژاپن با انتقاد از پلیس کشورش گفت: فکر می‌کنم در تدابیر امنیتی مشکلاتی وجود داشته است. کیشیدا گفت که مقامات کمیسیون امنیت عمومی و آژانس پلیس ملی در حال بررسی این هستند که چه چیزی اشتباه رخ داده است؟

از سوی دیگر گروهی از مقامات پلیس ملی ژاپن روز پنجشنبه برای تحقیقات به مقر پلیس در شهر نارا به عنوان شهر محل حادثه رفتند.

نخست وزیر ژاپن درباره وضعیت پلیس کشورش گفت: من از آنها می‌خواهم که بازرسی کاملی انجام دهند و مواردی را که باید اصلاح شود، درست کنند و در عین حال نمونه‌هایی را در کشورهای دیگر نیز مطالعه کنند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها