تورم بی‌سابقه آمریکا و بازگشت صف‌های طولانی برای دریافت کمک غذایی

تورم بی‌سابقه آمریکا و بازگشت صف‌های طولانی برای دریافت کمک غذایی
جمعه 24 تير 1401 - 16:05

تورم بی‌سابقه آمریکا در ۴۰ سال گذشته و افزایش قیمت بنزین، خانواده‌ها را در مقابل بانک‌های توزیع مواد غذایی رایگان در سراسر این کشور به صف کشانده است.

العالم - آمریکا

تعداد بیشتری از مردم آمریکا در پی فشار تورمی بی‌سابقه، مجبور شده‌اند در مقابل بانک‌های مواد غذایی در سرتاسر ایالات متحده برای دریافت کمک صف بشکند.

تعداد آمریکایی‌هایی که زیر فشار بیشترین تورم در ۴۰ سال گذشته قرار دارند بار دیگر در مقابل بانک‌های مواد غذایی افزایش چشمگیر داشته است. افزایش قیمت بنزین، اجاره بها و پایان یافتن کمک‌های فدرال دوران هم‌گیری، نیاز به کمک‌های دولتی را در آمریکا تشدید کرده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»، با افزایش شدید قیمت بنزین همراه با هزینه‌های مواد غذایی، بسیاری از مردم برای اولین بار به دنبال غذای خیریه هستند و در مقابل بانک‌های مواد غذایی پای پیاده یا با خودرو صف می‌کشند.

به گزارش آسوشیتدپرس، یک بانک غذا اعلام کرد که در هفته سوم ژوئن، مرکز توزیع اصلی این بانک ۷۸ درصد بیشتر از هفته مشابه در سال ۲۰۲۱، به ۴۲۷۱ خانواده که بسیاری از آن‌ها برای اولین بار به غذای خیریه روی آورده‌اند، بسته‌های کمکی توزیع کرده است.

تورم در ایالات متحده به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسیده و قیمت بنزین از آوریل ۲۰۲۰ افزایش یافته است و میانگین آن در سراسر این کشور برای مدت کوتاهی به ۵ دلار در هر گالن در ژوئن رسید.

بانک‌های مواد غذایی که با بازگشت مردم به سر کار پس از تعطیلی‌های مرتبط با همه‌گیری، سرشان خلوت‌تر شده بودند، به سختی تلاش می‌کنند تا به مردم در بحران اخیر خدمات دهند. این در شرایطی است که برنامه‌های فدرال غذای کمتری برای توزیع فراهم می‌کند، کمک‌های مالی فروشگاه‌های مواد غذایی و هدایای نقدی کاهش یافته است.

تورم بی‌سابقه آمریکا در دولت بایدن و قیمت بالای بنزین از عوامل اصلی کاهش محبوبیت رئیس‌جمهور دموکرات این کشور است. چندی قبل «آنی بلک» عضو جمهوری‌خواه مجمع نوادا و کاندیدای ناحیه چهارم کنگره این ایالت، کاهش بی‌سابقه محبوبیت بایدن را به سخره گرفت و گفت که به زودی قیمت بنزین از میزان محبوبیت او بالاتر می‌رود.

تازه‌ترین نظر سنجی در آمریکا که نتایج آن چهارشنبه (۲۲ ژوئیه) منتشر شد نشان داد که تنها ۱۸ درصد آمریکایی‌‌ها معتقدند جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده باید بار دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

به گزارش وبگاه «یاهو نیوز» نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه «یوگاو» و «یاهو نیوز»، پایین‌ترین میزان تا به امروز را ثبت کرد. از اواخر ماه مه، شمار آمریکایی‌هایی که می‌گویند بایدن باید برای انتخابات مجدد شرکت کند، ۷ درصد کاهش یافته است. در میان دموکرات‌ها، این میزان ۸ درصد بوده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها