امام جمعه نجف: عراق در ائتلاف ضد ایرانی آمریکا نخواهد بود/ «سلام یا مهدی» شرق و غرب را لرزاند

امام جمعه نجف: عراق در ائتلاف ضد ایرانی آمریکا نخواهد بود/ «سلام یا مهدی» شرق و غرب را لرزاند
جمعه 24 تير 1401 - 17:53

سید «صدرالدین القبانجی» خطیب جمعه نجف اشرف سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه را شوم توصیف کرد و گفت که عراق در ائتلاف آمریکایی علیه هیچ کدام از همسایگان و دولت های دیگر نخواهد ایستاد.

العالم - عراق

سید صدرالدین القبانجی در خطبه نماز جمعه این شهر تصریح کرد: دیدار رئیس جمهوری آمریکا از عربستان سعودی و شرکت وی در نشست عربستان با نظارت آمریکا شوم و نامبارک است.
امام جمعه نجف با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا گفت: "بایدن رسما ماموریت و اهداف این نشست را اعلام کرده است و این هدف، برتری اسرائیل، سلطه آمریکا و مواجهه با چالش ایران است.»
صدرالدین القبانجی ادامه داد: عراق در هیچ ائتلاف آمریکایی و علیه هیچ کدام از دولت های همسایه و غیرهمسایه شرکت نخواهد کرد.
خطیب جمعه نجف تاکید کرد: عراق در رکاب عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت نخواهد کرد و حاکمان دولت ها باید به اراده ملت ها احترام بگذارند. این عصر، عصر ملت ها است؛ سفر بایدن شوم است و همان طور که ترامپ پایان یافت بایدن هم به پایان خواهد رسید.
القبانجی با تاکید بر ضرورت بزرگداشت هر چه بهتر عید غدیر خم افزود: سرود سلام یا مهدی (سلام فرمانده عربی) غرب و شرق را هراسناک و تخت طاغوتیان را لرزاند و باعث نگرانی و ترس آنان شده است. ما در عصر هجمه فرهنگی معکوس به سر می بریم و نشانه های فروپاشی تمدن غرب در حال آشکار شدن است.
القبانجی همچنین اشاره کرد که عراق به تشکیل دولت بسیار نزدیک است و ابراز امیدواری کرد که این هفته، «سرنوشت تشکیل دولت و نتایج خوب گفتگوهای سیاسی مشخص شود.»

ایرنا

پربیننده ترین خبرها