آغاز روند انتخاب رئیس جمهوری جدید در پارلمان سریلانکا

آغاز روند انتخاب رئیس جمهوری جدید در پارلمان سریلانکا
شنبه 25 تير 1401 - 13:03

پارلمان سریلانکا امروز شنبه روند انتخاب رئیس جمهوری جدید را درحالی آغاز کرد که یک محموله سوخت به این کشور رسید.

العالم_آسیا

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، روز گذشته استعفای «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهوری پیشین سریلانکا که پس از اشغال محل اقامت رسمی‌ توسط معترضان ضد دولتی به سنگاپور گریخته بود، از سوی پارلمان این کشور پذیرفته شد.

امروز بیش از ۱۰۰ پلیس و نیروی امنیتی مجهز به جاده‌های منتهی به پارلمان این کشور اعزام شدند و برای جلوگیری از هرگونه آشوب و ناآرامی آمادگی دارند. از سوی دیگر باوجود این که نشانه‌ای از ناآرامی دیده نمی شود، نیروهای امنیتی کلومبو به گشت زنی در جاده‌ها مشغولند.

قرار است نمایندگان پارلمان طی یک هفته رئیس جمهوری جدید را انتخاب کنند و تا آن زمان «رانیل ویکرمسینگ» نخست وزیر این کشور به شکل موقت به عنوان رئیس جمهور سوگند خورده است.

باوجود این معترضان خواستار استعفای ویکرمسینگ هستند.

«ساجیت پریماداسا» نامزد مخالفان دولت است، این درحالی است که یکی از نمایندگان حزب حاکم به نام «دولاس آلاهاپریوما» احتمال برنده شدن بیشتری دارد.

اعتراضات خیابانی که به دلیل بحران اقتصادی از ماه‌ها پیش در این کشور شکل گرفت به تدریج با فروپاشی اقتصادی هفته گذشته در این کشور به اوج رسید و صدها هزار نفر در برابر ساختمان‌های دولتی در کلومبو به سرزنش خانواده رئیس جمهوری پیشین و شخص رئیس جمهوری به دلیل تورم، کمبود اقلام اساسی و مورد نیاز زندگی و فساد دست زدند.

براساس اطلاعات «کانچانا ویجیسیکرا» وزیر انرژی امروز سریلانکا نخستین محموله از ۳ محموله سوخت را پس از ۳ هفته دریافت کرد و دومین محموله گازوئیل نیز امروز به کشور رسید. برپایه سخنان وزیر انرژی پرداخت این محموله ها کامل شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها