واکنش صنعاء به گشودن حریم هوایی عربستان به روی رژیم صهیونیستی

واکنش صنعاء به گشودن حریم هوایی عربستان به روی رژیم صهیونیستی
يکشنبه 26 تير 1401 - 01:01

شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای بر مخالفت با هر گونه نتایج سفر رئیس جمهور آمریکا که به حاکمیت، امنیت و ثبات یمن خدشه وارد می‌کند، تأکید کرد.

العالم-یمن

شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای هر گونه تفاهمات درباره تمدید آتش‌بسی که طرف‌های متجاوز به مفاد آن پایبند نبودند، تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است که آتش‌بس تجربه‌ای تکان‌دهنده و ناامیدکننده‌ای بود که ممکن نیست در آینده تکرار شود گرچه آمادگی دائمی برای تقویت هر گونه تلاش صادقانه وجود دارد.

بنابر گزارش وبگاه «المسیرة»، در این بیانیه آمده است که دخالت‌های خارجی در امور داخلی یمن، مانعی بزرگ در برابر صلح در این کشور است چرا که صلح در یمن نیازمند اراده جدی و آمادگی عملی کشورهای عضو ائتلاف سعودی برای احترام به حاکمیت و استقلال یمن است.

در بیانیه مذکور آمده است که تحقق صلح نیازمند اراده جدی برای توقف تجاوزات، رفع محاصره، پایان دادن به اشغالگری و از بین بردن تمامی آثار و پیآمدهای جنگ است.

شورای عالی سیاسی همچنین با اشاره به ارائه طرح‌ها و امتیازات زیاد با هدف کاهش درد و رنج و ترغیب ائتلاف متجاوز برای برقراری صلح تأکید کرد که این اقدامات بی‌نتیجه بود و کشورهای متجاوز همچنان به محاصره و مانع‌تراشی برای رسیدن کشتی‌ها به بندر الحدیده ادامه می‌دهند.

در این بیانیه آمده است: در حالی ‌که حریم هوایی خود را به روی دشمن اسرائیلی باز می‌کنند بدون هیچ توجیهی برای بستن حریم هوایی و فرودگاه‌های ما اصرار دارند که این یک جنایت جنگی آشکار است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه آمریکا در صدد اصلاح رفتارهای خود در قبال یمن و منطقه نیست، بر ادامه مبارزه و اتخاذ تصمیمات مناسبی که تضمین‌کننده حقوق کامل ملت یمن باشد، تأکید شده است.

در بیانیه مذکور بر مخالفت با هر گونه نتایج سفر رئیس جمهور آمریکا به حاکمیت، امنیت و ثبات یمن خدشه وارد می‌کند، تأکید شده است.

شورای عالی سیاسی یمن همچنین تمامی تلاش‌های سازشکارانه با دشمن صهیونیستی را محکوم کرد و افزود که این تلاش‌ها را خیانت بزرگ برای امت و مسئله عادلانه فلسطین می‌داند.

در این بیانیه آمده است که از همه آزادگان امت برای همکاری و تلاش برای به شکست کشاندن تمامی طرح‌های فاجعه‌بار و تلاش‌های صهیونیستی برای تحقیر ملت‌ها دعوت می‌کنیم.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها