ریاض : چیزی به اسم «ناتوی عربی» و اتحاد نظامی با اسرائیل وجود ندارد

ریاض : چیزی به اسم «ناتوی عربی» و اتحاد نظامی با اسرائیل وجود ندارد
يکشنبه 26 تير 1401 - 12:09

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد که چیزی به اسم «ناتوی عربی» وجود ندارد و ریاض در پی ایجاد هیچ ائتلافی با تل آویو در منطقه نیست.

العالم_عربستان سعودی

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته (شنبه) در حاشیه نشست جده تاکید کرد که چیزی به اسم «ناتوی عربی» وجود ندارد و صحبتی درباره ایجاد ائتلاف منطقه‌ای با تل آویو مطرح نیست.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، بن فرحان در نشستی خبری تصریح کرد: «صحبتی درباره ائتلاف منطقه‌ای در خلیج [فارس] با اسرائیل وجود ندارد؛ اگر هم چنین صحبتی وجود داشته باشد، عربستان در هیچ گفت‌وگویی [درباره آن] شرکت نخواهد کرد».

وزیر خارجه سعودی افزود: «هرگز هیچ نوع همکاری نظامی یا فنی با اسرائیل مطرح نشده است؛ نمی‌دانم این اخبار از کجا آمده‌اند. نه طی نشست [جده] و نه قبل از آن چنین چیزی مطرح نشد و مورد بررسی قرار نگرفت».

وی تاکید کرد: «چیزی به نام ناتوی عربی وجود ندارد و این موضوع نیست، اما پادشاهی عربستان سعودی نزدیک به پنج سال پیش پیشنهاد تشکیل یک سیستم دفاعی مشترک عربی را ارائه کرد».

بن فرحان درباره هدف و موضوع نشست روز گذشته در عربستان خاطرنشان کرد: «در نشست جده بر موضوع شراکت با واشنگتن تمرکز شده بود».

وزیر امور خارجه سعودی درباره تنش روابط میان واشنگتن و ریاض هم گفت: «شراکت ما با آمریکا قدیمی، پابرجا و مستمر است».

فارس

پربیننده ترین خبرها