گشت و گذار خبرنگار صهیونیست در مکه و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان

گشت و گذار خبرنگار صهیونیست در مکه و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان
سه شنبه 28 تير 1401 - 21:20

صبح امروز سه شنبه هشتگ (یهودی در حرم) ترند شد.

العالم_عربستان سعودی

در پی انتشار گزارشی توسط خبرنگار اسرائیلی کانال 13 به نام "گیل تاماری" در پوشش خبری موسم حج امسال و حضور وی در مکه مکرمه و عرفات در موسم حج، هشتگ (یهودی در حرم) ترند شد.

این صهیونیست در مکه با افتخار و غرور می گوید: «من اینجا در مکه بودم... رؤیا به حقیقت پیوست».

به این ترتیب فعالان شبکه اجتماعی «توئیتر» با راه اندازی هشتگ (یهودی در حرم)، انفعال مقامات سعودی را در مقابل نقض قانون دین اسلام مبنی بر منع ورود غیرمسلمانان به مکه مکرمه را محکوم کردند.

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً اعلام کرد که پروازهایی که از آسمان عربستان انجام می شود باعث صرفه جویی زیاد در هزینه و زمان می شود.

وی از تفاهم برای عادی سازی که اخیراً با میانجیگری ایالات متحده بین عربستان سعودی و تل آویو صورت گرفت، ابراز خرسندی کرد و در ادامه افزود: «روز جمعه پس از یک سفر تاریخی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خداحافظی کردم. با این سفر به دستاوردهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی دست یافتیم که موقعیت و جایگاه «اسراییل» را برای سالیان متمادی تقویت کرد.»

گیل تاماری، به زبان عبری گفت هیچ محدودیتی نداشته و دولت سعودی به وی مجوزهای امنیتی داده است که عبور و بازدید از همه مکان های مورد نظرش را برای او آسان کرد.

یک فعال فضا مجازی با نام دکتر محمد الصغیر در توییتی نوشت:

گیل تاماری، خبرنگار شبکه 13 عبری زبان، در مکه گردش می کند، عکس و فیلم می گیرد. کلیپ مکان های حساس و بقاع مقدس را منتشر می کند. با فرض این که با پاسپورت اروپایی آمده، آیا این کار توجیه دارد؟ آیا به او اجازه داده شده در همه بقاع مقدس در عربستان بچرخد؟ آیا حضور یک یهودی در حرم امری عادی و طبیعی است؟


حساب کاربری این فعال (یوسف) در توییتی نوشت:

نزدیک پنجره ای که برای زیارت قبر جناب حمزه می ایستادیم، یکی از افراد مغضوب علیهم، در پناه منافقین ایستاده و کفر خود را به معرض نمایش گذاشته بود.

منافقان با خداوند تحدی می کنند همانگونه که پیشینیانشان چنین کردند.

اما بخدا قسم هنگام ملاقات ترسو ترند چنان که آیه شریف می فرماید(لَأَنتُمْ أَشَدُّ رَهْبَةً فِى صُدُورِهِم مِّنَ ٱللَّهِ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا يَفْقَهُونَ) این مردم منافق در دلشان از شما بیشتر ترس دارند تا از خدا، زیرا آنها مردمی هستند که هیچ فهم و شعوری ندارند.



وقتی نفع شخصی در مقابل منافع عمومی پیروز شود، «میهن» شکست خورده است.

پربیننده ترین خبرها