دیدار رئیسی و پوتین در تهران/ تأکید روسای جمهور دو کشور بر گسترش همکاری‌ها

سه شنبه 28 تير 1401 - 18:53

رئیس جمهور روسیه که عصر امروز به تهران سفر کرده است، با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار کرد.

العالم - ایران / سیاسی

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که عصر امروز (سه‌شنبه) به تهران سفر کرده است، بلافاصله پس از ورود به فرودگاه، عازم نهاد ریاست جمهوری شد و با آیت‌الله رئیسی دیدار کرد.

در این دیدار روسای جمهور ایران و روسیه درباره گسترش بیش از پیش روابط در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت و مبادلات تجاری و نیز تحولات منطقه گفت وگو کردند.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که بعد از دیدار ها در مسکو و عشق آباد روند همکاری ها رو به رشد است.

وی ضمن اشاره به اینکه اراده دو کشور برای توسعه همکاری ها بسیار قابل توجه است، بیان کرد که همکاری ها در رابطه با مقابله با تروریسم منجر به امنیت منطقه شده است.

رئیسی اظهار داشت که دیگران مدعی مبارزه با تروریسم بودند اما همکاری ما با روسیه نشان داد که در وعده خود صادق بوده ایم.

رئیس جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد سفر پوتین، نقطه عطفی برای همکاری های پیش رو باشد.

از سویی دیگر پوتین ضمن ابراز خرسندی از حضور در سرزمین میهمان نواز ایران، گفت که همکاری های ایران و روسیه در زمینه های مختلف و معادلات تجاری بسیار پیشرفت می کند.

وی اشاره کرد که در زمینه امنیت بین المللی همکاری های خود را افزایش می دهیم و گفت که ایران و روسیه سهم بسیار زیادی در حل و فصل بحران سوریه دارند.

رئیس‌جمهور برای حضور در هفتمین نشست روند آستانه یا صلح سوریه به تهران سفر کرده است.

پیش از این نخستین نشست سران روند آستانه اول آذر ۹۶ در سوچی روسیه و و دومین نشست آن در ۱۵ فروردین ماه ۹۷ در آنکارا تشکیل شد.

همچنین در این نشست سه جانبه رئیسی، اردوغان و پوتین درباره تحولات اخیر در سوریه و مبارزه با تروریسم، از جمله علیه داعش و پ. ک. ک و بازگشت داوطلبانه پناهندگان سوری به خانه‌هایشان گفت‌وگو می کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها