زلال قرآن (1091)؛

برای رهایی از شر افکار پلید و وسوسه های شیاطین چه باید کرد؟

برای رهایی از شر افکار پلید و وسوسه های شیاطین چه باید کرد؟
سه شنبه 28 تير 1401 - 10:56

العالم - زلال قرآن

برای رهائی از دام مخوف و خطرناک و مَهلکه عظیم افکارپلید و وسوسه های شیاطین (که نیازمند جهاد اکبرطویل المدت وتوام با ریاضت های شرعیه وبرنامه دقیق و اقدامات عملی مناسب است)، باید کمرهمت بسته و با تمام وجود و با استفاده ازهمه امکانات درون و بیرون وجود خویش با انجام اقدامات زیر:
1 – تلاش مضاعف برای کسب هرچه بیشترمعارف حقه الهیه و بدست آوردن بصیرت نسبت به حقایق دین الهی، بگونه ای که ظرف ذهن و فکرانسان از آنها پرشده و جائی برای افکار باطله وخواطر نفسانیه باقی نماند.
2 – سعی وافر برای درک درست جمال و کمال و جلال و سلطنت و قدرت و مالکیت و...، و در یک کلام: درک درست مقام عظمت و کبریائی خداوند علیّ عظیم، ازطریق تفکردرآفاق و انفس وملکوت آسمانها و عجائب صنع الهی درخلقت آنها و کل مخلوقات عالم هستی وکوشش برای تنزّه و تقدیس ذات اقدس الهی.
3 – داشتن برنامه منظم ومستمر، ذکر ودعا ومناجات با خدا و تلاوت قرآن واقامه بموقع نمازهای واجب و نوافل وسایر عبادات، با حضور قلب و تامل و تعمق درحقیقت آنها.
4 – جهاد دائم و مستمر برای قطع علائق و دلبستگی و وابستگی به دنیا ومواهب و زخارف آن، بگونه ای که فکروذهن اواز آنها کاملاً منصرف گردد.
5 – تلاش برای سد کردن راه های نفوذ شیطان به قلب خود، از راه معالجه صفات ذمیمه ای مثل: حرص و طمع، بخل و حسد، عجب وکِبر، عصبیت و عداوت، کنترل شهوت وغضب و...، .
6 – سعی درتقویت بنیانهای اخلاق فاضله و اوصاف شریفه، با دقت دررعایت تقوا و ورع وطاعت وفرمانبرداری ازاوامر الهی وعمل به احکام شرع مقدس.
به مبارزه با آنها پرداخت تا به فضل الهی وبا استعانت ازقدرت لایزالی او دراین امر توفیقی حاصل گردد ان شاءَ الله.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها