صنعاء: پول اماراتی-سعودی نمی‌تواند ما را به زانو درآورد

صنعاء: پول اماراتی-سعودی نمی‌تواند ما را به زانو درآورد
چهارشنبه 29 تير 1401 - 13:54

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت، پول اماراتی-سعودی بخش بزرگی از این جهان را به زانو درآورد اما از به زانو درآوردن صنعاء عاجز است.

العالم - یمن

«عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در اظهاراتی گفت، ملت یمن هشت سال است که آنچه که در توان دارد برای دفاع از کشور تقویم می‌کند.

بر اساس گزارش «۲۶ سبتمبر نت»، وی افزود، هیچ ملت دیگری گمان نمی‌کرد که ملت یمن با این امکانات کم و ناچیز بتواند در برابر ائتلاف متجاوز بسیار مسلح با آن همه امکاناتی که امارات و سعودی در اختیار آن گذاشته، مقاومت کند.

بن حبتور ادامه داد، پول اماراتی-سعودی که بخش بزرگی از این جهان را به زانو درآورد اما از به زانو درآوردن صنعاء عاجز است، صنعائی که در هشتمین سال تجاوز مقاومت کرده و سربلند ایستاده است.

وی سپس به نشست هفته جاری در جده پرداخت و گفت، عجیب است که موضوع آتش‌بس یمن و تمدید آن توسط متجاوزان و حامیان آنها مورد بحث قرار می‌گیرد در حالی که واقعیت‌ها تأکید می‌کند اگر کسی دنبال آتش‌بس یا صلح است باید آن را در صنعاء جستجو کند.

بن حبتور افزود: ما افتخار می‌کنیم که بخشی از مقاومت هستیم و رژیم اشغالگر اسرائیلی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

از سوی دیگر، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله سه‌شنبه شب (دیشب) گفت، ائتلاف سعودی، آتش‌بس را به صورت کامل اجرا نمی‌کند و از مسئله بازگشایی مسیرها، استفاده تبلیغاتی می‌کند.

عبدالسلام با بیان اینکه عملیاتهای گسترده نظامی در پی آتش‌بس متوقف شده، ولی پروازهای جاسوسی و حملات هوایی همچنان ادامه دارد، تصریح کرد، این حملات نقض آتش‌بس است و ائتلاف متجاوز سعودی، از وارد کردن سوخت به صنعاء جلوگیری می‌کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها