زاخارووا: اوکراین در تلاش برای رقم زدن فاجعه هسته ای در اروپا است

زاخارووا: اوکراین در تلاش برای رقم زدن فاجعه هسته ای در اروپا است
پنج‌شنبه 30 تير 1401 - 16:00

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه با بیان این که اوکراین در تلاش است تا فاجعه هسته ای در اروپا رقم بزند، اعلام کرد که مسکو هیچ ارتباطی با واشنگتن در مورد مذاکرات صلح با کی ف نداشته است.

العالم ـ اروپا

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، زاخارووا به خبرنگاران گفت که دولت آمریکا به عوامل خود در کی‌یف حتی اجازه فکر کردن درباره مذاکره با روسیه را نمی‌دهد و در نهایت آنها را مجبور می‌کند تا آخرین نفس مبارزه کنند.

مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین از اوایل ماه آوریل زمانیکه ترکیه میانجیگری گفتگوها در استانبول را انجام می‌داد، متوقف شده است.

ولودمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین احتمال انجام مذاکرات صلح را ضعیف می‌داند درحالیکه نیروهای روسیه همچنان خاک اوکراین را در تصرف خود دارند. روز چهارشنبه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات صلح با اوکراین هیچ معنایی ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این نشست خبری در مسکو همچنین خبر داد که مسکو در مورد حملات ماه مارس اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوروژیا از آژانس بین المللی انرژی اتمی درخواست رسیدگی کرد و منتظر واکنش جامعه بین المللی بود.

زاخارووا در اینباره بیان کرد که کی‌یف از طریق حملات پهپادی تأسیسات هسته ای اوکراین را تهدید می کند و در تلاش است تا فاجعه هسته ای در اروپا رقم بزند.

پربیننده ترین خبرها