ادعای لندن: روسیه با سامانه پدافندی به اهداف زمینی حمله می‌کند

ادعای لندن: روسیه با سامانه پدافندی به اهداف زمینی حمله می‌کند
جمعه 31 تير 1401 - 13:01

وزارت دفاع انگلیس با ادعای اینکه روسیه از سامانه‌های پدافند موشکی برای حمله به اهداف زمینی در اوکراین استفاده می‌کند، گفت دلیل آن نیز کمبود شدید موشک‌های سطح به سطح است.

العالم - اروپا

در ادامه گزارشات اطلاعاتی روزانه وزارت دفاع انگلیس از وضعیت نبرد بین نیروهای روس و اوکراینی در منطقه دونباس، لندن از توسل روسیه به سامانه‌های پدافندی برای حمله به اهداف زمینی خبر داد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) گفت: «در دونباس، نیروهای اوکراینی به دفع تلاش‌های روسیه برای حمله به نیروگاه وولِهیرسک ادامه می‌دهند. حملات توپخانه‌ای روسیه همچنان بر مناطق اطراف شهرهای کراماتورسک و سیوِرسک متمرکز است».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه آمده است: «در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۲، ویتالی کیم، فرماندار منطقه میکولایف اوکراین گفت که نیروهای روسیه از هفت موشک ضد هوایی برای حمله به زیرساخت‌ها، تأسیسات انرژی و مناطق ذخیره‌سازی استفاده کرده‌اند».

وزارت دفاع انگلیس مدعی شد: «روسیه استفاده از موشک‌های پدافند هوایی خود در حالت حمله زمینی ثانویه را به دلیل کمبود شدید موشک‌های مخصوص حمله زمینی (سطح به سطح) افزایش داده است».

در این گزارش ادعا شده است: «روسیه تقریباً به طور قطع سامانه‌های راهبردی پدافند موشکی اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ را که برای سرنگونی هواپیماها و موشک‌ها در بردهای دور طراحی شده‌اند، از ابتدای جنگ نزدیک مرز اوکراین مستقر کرده است».

اطلاعات ارتش انگلیس توضیح داد: «این سلاح‌ها دارای کلاهک‌های نسبتا کوچکی هستند که برای نابودی هواپیماها طراحی شده‌اند. آنها می‌توانند تهدید قابل توجهی علیه سربازان در ساختمان‌های باز و سبک باشند، اما بعید است که به ساختارهای سخت نفوذ کنند».

این نهاد نظامی در پایان افزود: «احتمال زیادی وجود دارد که این سلاح‌ها اهداف مورد نظر خود را از دست بدهند و باعث تلفات غیرنظامی شوند، زیرا موشک‌هایی هستند که برای این نقش بهینه نشده‌اند و خدمه شلیک آنها نیز آموزش کمی برای چنین مأموریت‌هایی داشتند».

پیش از این نیز وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده بود که عملیات تهاجمی روسیه علیه اوکراین از نظر دامنه و مقیاس دچار کاهش شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها