در آستانه اجلاس سالانه گروهک تروریستی منافقین

آلبانی هدف حملات گسترده سایبری قرار گرفت

آلبانی هدف حملات گسترده سایبری قرار گرفت
جمعه 31 تير 1401 - 17:48

آلبانی در حالی این هفته میزبان نشست سالانه گروهک منافقین است که حمله گسترده سایبری به دستگاه‌های دولتی این کشور طی روزهای اخیر خدمات عمومی آنلاین را به کما برده است.

العالم - اروپا

آلبانی در حالی میزبان نشست سالانه گروهک منافقین شده است که قطع خدمات آنلاین دولتی در آلبانی در یکشنبه هفته گذشته، انتقاد گروه‌های مخالف دولت را در پی داشته است.

آژانس ملی جامعه اطلاعاتی آلبانی، علت قطع تمام خدمات آنلاین دستگاه های دولتی را حمله گسترده سایبری از خارج از این کشور اعلام کرده بود.

تا بعدازظهر دوشنبه، همه وب‌سایت‌های دولتی آلبانی غیرقابل‌دسترس بودند.

باتوجه به شروع مذاکرات اتحادیه اروپا با آلبانی برای عضویت در این اتحادیه، رسانه های محلی، مسکو را به انجام این حمله سایبری متهم کردند.

آسیب‌پذیر بودن پورتال‌های دولتی آلبانی مورد انتقاد احزاب مخالف دولت قرار گرفت و آنها دولت را به خاطر در خطر قراردادن امنیت داده‌های شهروندان این کشور تحت فشار قرار دادند.

بر اساس گزارشات رسانه‌های اروپایی حمله سایبری اخیر به آلبانی در نوع خود بی‌نظیر بوده و از پیشرفته‌ترین روش‌های حوزه هک بهره برده‌است.

دولت آلبانی در حالی، هفته گذشته، پورتال‌های دستگاه‌های دولتی را به روی شهروندان این کشور بست که سفارت آمریکا در آلبانی از تدابیر شدید امنیتی در این کشور، در آستانه برگزاری نشست سالانه گروهک تروریستی منافقین و احتمال اختلال در حمل‌ونقل عمومی در شهر محل برگزاری نشست خبر داد.

تدابیر شدید امنیتی در آلبانی در آستانه نشست سالانه منافقین

سفارت آمریکا در آلبانی در پیامی هشدارآمیز، درباره سفر شهروندان این کشور به آلبانی برای شرکت در نشست سالانه گروهک منافقین که شنبه و یکشنبه در حومه شهر «دراج» در ۳۳ کیلومتری تیرانا برگزار می‌شود، هشدار داد.

در اطلاعیه سفارت آمریکا آمده است که احتمالا مقامات آلبانی تدابیر شدید امنیتی را در منطقه اتخاذ کنند که حتی ممکن است حمل‌ونقل عمومی، تحت تاثیر این تدابیر مختل شود.سفارت آمریکا در آلبانی خواستار همکاری شهروندان آمریکایی با مقامات محلی آلبانی، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی شد.

بعد از اخراج گروهک منافقین از عراق، این گروهک به دستور آمریکا و با هماهنگی دیگر اعضای ناتو به آلبانی مهاجرت کرد تا بتواند از آنجا به جاسوسی و اقدامات خرابکارانه علیه مردم ایران ادامه دهد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها