منابع عراقی: ترکیه باز هم شهر «زاخو» را هدف حمله قرار داد

منابع عراقی: ترکیه باز هم شهر «زاخو» را هدف حمله قرار داد
جمعه 31 تير 1401 - 19:19

دو روز پس از اظهارات مقامات عراقی درباره حمله ارتش ترکیه به شهر زاخو و کشته و زخمی شدن چند تن از شهروندان این کشور، منابع عراقی خبر دادند که ترکیه بار دیگر این مناطق را با 21 گلوله توپ هدف قرار داده است.

العالم - عراق

رسانه‌های عراقی، بعدازظهر امروز (جمعه)، خبر دادند که نیروهای ترکیه بار دیگر شمال عراق را هدف حمله قرار داده‌اند.

شبکه «العهد» گزارش داد که نیروهای ترکیه روستای «برخ» و مناطق اطراف آن را با ۲۱ گلوله توپ هدف حمله قرار داده‌اند.

شبکه «رووداو» نیز به نقل از خبرنگار خود نوشت که یکی از راکت‌ها در نزدیکی روستای برخ از توابع شهر زاخو اصابت کرده؛ اما این حمله تلفاتی به دنبال نداشته است.

رووداو اشاره کرد که حمله دو روز پیش ترکیه به همین منطقه باعث شد که ۹ شهروند عراقی کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر مجروح شوند.

منابع عراقی، بعدازظهر چهارشنبه، خبر داده بودند در حمله نیروهای ترکیه به شمال عراق یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه برخ اصابت کرده و ۹ گردشگر جان خود را از دست داده‌اند.

به‌رغم آنکه مقامات بغداد تأکید دارند که این حمله توسط نیروهای ترکیه انجام شده است و آنکار مسئول کشته و زخمی شدن غیرنظامیان عراقی است، آنکارا می‌گوید که نیروهای این کشور به غیرنظامیان حمله نکرده‌اند.

وزیر خارجه عراق، چهارشنبه شب، در گفت‌وگو با شبکه «السومریه» در این باره گفت: «اگر مشکلی میان دولت ترکیه و حزب کارگران وجود دارد نباید این مشکل به داخل خاک عراق کشیده شود. برخی از کارشناسان نظامی عراقی ثابت کردند که این حمله از جانب ترکیه بوده است.»

با این حال، «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه، روز گذشته، بیان کرد: «بر اساس اطلاعاتی که از نیروی هوایی ارتش دریافت کردیم، هیچ حمله‌ای به غیرنظامیان [در دهوک عراق] نداشته‌ایم.»

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اظهارات مقامات عراقی را رد کرد و این حمله را به عناصر گروه «پ‌.‌ک‌.ک» نسبت داد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق پس از این حمله در بیانیه‌ای ضمن نسبت دادن این عملیات به ترکیه، تأکید کرده بود: «عراق حق کامل خود در پاسخ به این تجاوزها را محفوظ می‌داند و تمام اقدامات لازم برای حفظ مردم این کشور و تحمیل کردن تبعات تنش مستمر به طرف متجاوز را اتخاذ خواهد کرد.»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها