بازدید وزیر خارجه عراق از مکان مورد حمله توسط ترکیه

بازدید وزیر خارجه عراق از مکان مورد حمله توسط ترکیه
جمعه 31 تير 1401 - 22:04

وزیر خارجه عراق به تشریح جزئیاتی از حمله به منطقه کردستان این کشور پرداخت و ترکیه را عامل این حمله دانست.

العالم - عراق

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق جزئیات جدیدی از حمله به استان دهوک فاش کرد.

وی در مصاحبه با وبگاه «السومریة نیوز» گفت: ما با فرماندهان نظامی و تعدادی از مسئولان منطقه و اعضای پارلمان از مکان مورد حمله بازدید کردیم که فاجعه بود.

حسین تصریح کرد: در جریان حمله بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ گردشگر که اکثر آن‌ها از بغداد و جنوب عراق بودند در محل حضور داشتند و از میان این تعداد نُه نفر کشته و ۳۱ نفر نیز زخمی شدند.

وزیر خارجه عراق گفت: اگر مشکلی بین دولت ترکیه و پ.ک.ک وجود دارد نباید این مشکل به داخل عراق صادر شود.

وی تأکید کرد: کارشناسان نظامی عراق ثابت کردند که این حمله از جانب ترکیه بوده است.

منابع خبری عراق، عصر روز چهارشنبه از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق لحظاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، هشت نفر کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شده‌اند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، روز پنجشنبه (دیروز)، اظهارات مقامات عراقی درباره حمله ترکیه به منطقه کردستان را تکذیب کرد و گفت: «اتهامات وارده به خود را رد می‌کنیم و آماده همکاری با مقامات عراقی هستیم. چند سازمان تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) همچنان در خاک عراق فعالیت دارند».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها