آغاز رژه سازمان الحشد الشعبی عراق در سالگرد تاسیس با فتوای مرجعیت دینی+ تصاویر

آغاز رژه سازمان الحشد الشعبی عراق در سالگرد تاسیس با فتوای مرجعیت دینی+ تصاویر
شنبه 1 مرداد 1401 - 09:49

مراسم رژه نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق امروز (شنبه) در هشتمین سالگرد تاسیس این نیرو به فرمان جهاد کفایی مرجعیت عالیقدر دینی این کشور آغاز شد.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه خبری میدل ایست نیوز، مراسم رژه نیروهای الحشد الشعبی عراق هم اکنون با حضور فرماندهان الحشد الشعبی و شماری از مقامات لشکری و کشوری در حال برگزاری است.

رژهدفتر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که الکاظمی در مراسم رژه نیروهای الحشد الشعبی که به مناسبت هشتمین سالروز تأسیس این گروه و با مشارکت شماری از گروه‌های امنیتی عراق برگزار می‌شود حضور یافته است.

رژهبنابر این گزارش، پیش از این سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرده بود که این مراسم در پایگاه نظامی شهید "ابومنتظر المحمداوی" در استان دیالی و با حضور برخی از دیگر تشکیلات نظامی وزارت دفاع و کشور و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق برگزار می‌شود.

سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) به دنبال هجوم گروه تروریستی داعش و سقوط چندین استان عراق در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴) ، با فتوای جهاد کفایی آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعه عراق تشکیل شد و توانست در یک نبرد بی امان به پیروزی‌های بزرگی دست یابد به طوری که کار این گروه مخوف در اواخر تابستان ۱۳۹۶ یکسره شد.

پربیننده ترین خبرها