آیا ترکیه پشت حمله دهوک قرار دارد؟

شنبه 1 مرداد 1401 - 12:32

"قاسم حدرج" کارشناس روابط بین‌الملل گفت: اتاق عملیات آمریکا ورای عملیات سه‌گانه در دهوک، دمشق و حمیمیم قرار دارد و در واقع واشنگتن با این اقدامات خود هر سه طرفی را که در ایران گرد هم آمدند، مجازات کرد.

العالم- عراق

حدرج در گفت‌وگو با تلویزیون العالم تصریح کرد، سخن گفتن درباره ترکیه و عملیات نظامی برنامه‌ریزی شده آن در شمال سوریه طبق یک دستور کار و اهداف اعلام‌شده انجام می‌شود ولی اهداف پشت پرده در حمله به تفریحگاه دهوک در شمال عراق برای بدنام کردن ترک‌ها و قرار دادن آنها زیر ذره‌بین و همچنین سرعت بخشیدن به عملیاتی است که هیچ طرفی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

قاسم حدرج خاطرنشان کرد، از سوی دیگر ترکیه پروژه‌ای بسیار خطرناک‌تر از بمباران مرکز تفریحی یا منطقه غیرنظامی دارد و ما چند هفته با پایان عملیات لوزان فاصله داریم؛ زیرا پیشتر مشاور رئیس‌جمهور ترکیه از احتمال عملیات گسترده ترکیه خبر داد که از موصل آغاز می‌شود و در حلب پایان می‌یابد.

رسانه‌های عراقی، روز چهارشنبه اعلام کردند ارتش ترکیه با حمله به یک تفریح‌گاه کوهستانی در استان دهوک عراق ۸ توریست و گردشگر را کشته و ۲۳ نفر را مجروح کرده است.

وزارت خارجه ترکیه اما با رد این ادعاها گفت که آنکارا از شنیدن اخبار مربوط به این حمله و تلفات ناشی از آن متاسف شده و این کشور نهایت تلاش خود را کرده تا در عملیات آن علیه شبه‌نظامیان حزب (پ‌ک‌ک)، غیرنظامیان و اماکن تاریخی و فرهنگی از آسیب در امان باشند.

پربیننده ترین خبرها