جبران باسیل: به وزارت انرژی و نزد سید نصرالله می‌روم تا از ایران سوخت بگیریم

جبران باسیل: به وزارت انرژی و نزد سید نصرالله می‌روم تا از ایران سوخت بگیریم
شنبه 1 مرداد 1401 - 13:08

پس از قطعی مکرر برق در لبنان، رئیس جریان آزاد ملی در این کشور با اشاره به اینکه تصمیمات آمریکا مانع رسیدن برق و گاز به لبنان است، گفت که به وزارت انرژی لبنان و نزد دبیرکل حزب‌الله می‌رود تا از ایران سوخت دریافت کنند.

العالم - لبنان
«جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی در لبنان، شامگاه (جمعه)، گفت که آمریکا مانع رسیدن برق به کشور لبنان است.

رئیس جریان آزاد ملی با درخواست از سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان و وزارت انرژی و آب این کشور گفت: «من به وزارت انرژی و نزد سید نصرالله می‌روم تا سوخت ایرانی درخواست کنم؛ آن وقت ما ۱۰ ساعت در روز برق خواهیم داشت.»

جبریان باسیل در ادامه با اشاره به عملی نشدن قول و قرارهای طرف آمریکایی درباره تأمین برق لبنان، اضافه کرد: «این تصمیمات سیاسی آمریکاست که مانع رسیدن برق و گاز به لبنان می‌شود.»

لبنان در سال‌های گذشته به علت کشمکش‌های سیاسی و عدم توافق بر سر خرید سوخت همواره با قطعی برق و بعضا با قطعی سراسری مواجه بوده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، سال گذشته، در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت امام حسین (ع) پس از قطعی مکرر برق در این کشور و عدم توافق سیاستمداران برای تأمین سوخت اعلام کرد که با طرف ایرانی بر سر واردات سوخت به توافق رسیده است.

تنها ساعاتی پس از اعلام این خبر، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان خبر داد تماسی تلفنی از «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت دریافت کرده است که در آن شیا به رئیس جهمور لبنان اطلاع داده دولت آمریکا تصمیم دارد از اردن به لبنان برق وارد کند.

این اقدام آمریکا در حالی صورت گرفت که این کشور در جریان بحران یک‌ساله لبنان و‌ به‌رغم نیاز شدید این کشور به سوخت هیچگاه چنین پیشنهادی را مطرح نکرده بود.

به‌رغم آنکه وعده دبیرکل حزب‌الله عملی شد و سوخت ایران به کشور لبنان آمد، اما پس از گذشت حدود یک سال، وعده‌‌های آمریکا درباره واردات برق و گاز به لبنان همچنان عملی نشده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها