وزیر خارجه الجزایر عازم سوریه می شود

 وزیر خارجه الجزایر عازم سوریه می شود
يکشنبه 2 مرداد 1401 - 11:41

خبرگزاری رسمی سوریه از سفر روز یکشنبه وزیر امور خارجه الجزائر به دمشق خبر داد.

العالم_سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از سفر روز یکشنبه وزیر خارجه الجزائر به دمشق خبر داد.

«رمطان لعمامره» وزیر امور خارجه الجزائر قرار است روز یکشنبه در سفری رسمی به دمشق سفر کند.

خبرگزاری رسمی سوریه همچنین افزود که فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در فرودگاه بین المللی دمشق از همتای الجزایری خود استقبال خواهد کرد.

این در حالی است که فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه اخیراً به منظور شرکت در جشن‌های شصتمین سالروز استقلال الجزایر به این کشور سفر کرده بود و با مقامات ارشد الجزایر از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه دیدار کرد.

لعمامره روز شنبه نیز با سفر به بغداد پایتخت عراق با مقامات ارشد این کشور از جمله برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار و رایزنی کرد.

این خبر در حالی است که موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در چند ماه گذشته در نشست‌های مشترک عربی مطرح شده است. الجزایر نیز به عنوان میزبان نشست آتی اتحادیه عرب همیشه از لغو تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه استقبال کرده است.

رمطان لعمامره وزیر امور خارجه الجزایر بتازگی مجدداً بر موضع کشورش در حمایت از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرده بود.

وی در سخنانی در نشست وزیران خارجه عرب در بیروت تاکید کرد: الجزایر تمام تلاش خود را برای تقویت اراده عربی مشترک به منظور پشت سرگذاشتن چالشهای جمعی به کار خواهد گرفت.

لعمامره گفت: سوریه عضو مؤسس اتحادیه عرب است و الجزایر با بازگردانیدن کرسی سوریه در اتحادیه عرب مشکلی ندارد.

اتحادیه عرب از آغاز جنگ سوریه در سال ٢٠١١ عضویت سوریه در این اتحادیه را تعلیق کرده است. با این حال به دنبال پیروزی‌های دمشق بر تروریست‌ها، کشورهای عربی یکی پس از دیگری در حال عادی سازی روابط خود با سوریه هستند. امارات روابط خود را با سوریه عادی کرده و اخیراً وزیر خارجه این کشور به دمشق سفر کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها