تخریب ده‌ها منزل مسکونی در پنجشیر در پی وقوع سیل

تخریب ده‌ها منزل مسکونی در پنجشیر در پی وقوع سیل
يکشنبه 2 مرداد 1401 - 12:56

طالبان اعلام کرد که ده‌ها منزل مسکونی و صدها هکتار زمین کشاورزی در نتیجه بارش شدید باران و جاری شدن سیل در پنجشیر تخریب شدند.

العالم_آسیا

منابع محلی در پنجشیر از وقوع سیل و خسارت هنگفت مالی خبر دادند.

به گفته منابع محلی سیل در شهرستان‌های حصه اول و آبشار پنجشیر خسارات هنگفت برجای گذاشته و شاهراه عمومی این ولایت نیز مسدود شده است.

طبق این گزارش، سیل در این مناطق ده‌ها هکتار زمین زراعتی، خانه‌های مسکونی، پل عبوری، کانال‌های آب و سدهای برق کوچک تخریب را تخریب کرده است.

مولوی نصرالله ملک‌زاده، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در پنجشیر در این باره گفت: بر اثر لغزش کوه در روستای «برجمن» شهرستان حصه اول این ولایت، جاده عمومی پنجشیر بسته شده است.

وی گفت: تیم فنی به منطقه اعزام شده و تلاش می شود که به زودی این جاده اصلی به پنجشیر بازگشایی شود.

طی روزهای گذشته پنجشیر شاهد سیل ویرانگر بوده و در مناطق مختلف این ولایت باران شدید خسارت مالی سنگینی برجای گذاشته است.

میدان‌وردک، غزنی، قندهار، زابل و پروان از جمله ولایت های افغانستان هستند که طی هفته‌های گذشته شاهد وقوع سیل بودند که براثر آن خسارت جانی و مالی هنفگتی به ساکنان این مناطق وارد شده است.

پیش از این مقام‌های محلی ولایت‌های لوگر و پکتیا نیز اعلام کردند که به دنبال جاری شدن سیل در این دو ولایت، صدها هکتار زمین زراعی و ده‌ها منزل مسکونی ساکنان این مناطق تخریب شده است.

افغانستان طی چند هفته اخیر شاهد وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله بوده و بارش باران و برف شدید بوده است.

بر اساس اعلام مقامات حکومت سرپرست افغانستان در نتیجه سیل‌های و زلزله ویرانگر اخیر در این کشور 1900 تن جان باخته، 2000 هزار نفر زخمی شده و هزاران راس دام و خانه مسکونی نیز تخریب شده است.

فیلم

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها