سوریه اعضای خانواده داعشی ها را تحویل تاجیکستان داد

سوریه اعضای خانواده داعشی ها را تحویل تاجیکستان داد
دوشنبه 3 مرداد 1401 - 14:10

دولت سوریه اعضای شماری از خانواده های عناصر گروه تروریستی داعش را تحویل تاجیکستان داد.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی سوریه، ۱۴۶ نفر از جمله ۱۰۴ کودک و ۴۲ زن از اعضای خانواده های گروه تروریستی داعش که از اتباع تاجیکستان بودند، به این کشور تسلیم شدند.

این افراد جزء اتباع تاجیکستان بودند که در اردوگاه آوارگان "الهول" در شرق سوریه به سر می بردند.

آنها به طور رسمی به یک هیات به ریاست سفیر تاجیکستان در کویت تحویل شدند و این خانواده ها از فرودگاه القامشلی به فرودگاه دمشق و سپس به شهر دوشنبه منتقل خواهند شد.

پیش از این نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد درباره وضعیت اردوگاه "الهول" در این کشور هشدار داد و گفت که کودکان در این اردوگاه با خطر شستشوی مغزی و تزریق تفکر تکفیری روبرو هستند.

اردوگاه الهول در سوریه زیر نظر گروه مسلح موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) اداره می شود. این گروه از حمایت آشکار آمریکا برخوردار است. در این اردوگاه بسیاری از عناصر داعش و خانواده های آنها در کنار غیرنظامیان آواره زندگی می کنند.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۵۶ هزار نفر در اردوگاه الهول به سر می‌برند، اردوگاهی که از آن به «بمب ساعتی» در شمال شرق سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق یاد می شود.

پیشتر گزارش هایی منتشر شده بودند که نشان می داد ارتش آمریکا شماری از تروریست های داعش را از این اردوگاه از قسد تحویل گرفته و به پایگاه نظامی خود در منطقه التنف سوریه برده و در حال آموزش و تجهیز آنها برای انجام اقدامات تروریستی است.

در خبری دیگری از سوریه نیز یک منبع در فرماندهی پلیس ریف دمشق اعلام کرد که دو کودک سوی در انفجار یک بمب برجای مانده از تروریست ها در جاده شهرک مسرابا در ریف دمشق کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها