هشتگ "زندانیان سیاسی بحرینی را آزاد کنید" ترند شد

هشتگ
دوشنبه 3 مرداد 1401 - 14:45

هشتگ‌های "زندانیان بحرینی را آزاد کنید" و "روز اسیر بحرینی" برای اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی در بحرین ترند شد.

العالم ـ بحرین

ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین روز ۲۴ ژوئیه (۲ مردادماه) هر سال را به عنوان "روز اسیر بحرینی" برای همبستگی با زندانیان سیاسی در این کشور نامگذاری کرده است.

به همین مناسبت، ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین آغاز برنامه های مربوط به روز اسیر بحرینی را از ۱۳ ژوئیه آغاز کرد.

در پی آغاز این فعالیت ها بود که از روز گذشته دو هشتگ "#یوم_الاسیر_البحرانی" (روز اسیر بحرینی) و "#اطلقوا_سجناء_البحرین" (زندانیان بحرینی را آزاد کنید) در شبکه اجتماعی به راه افتاد و ترند شد.

کاربران در شبکه های اجتماعی در حمایت و همبستگی با زندانیان سیاسی بحرینی با انتشار عکس ها و مطالبی درباره این زندانیان با آنها ابراز همبستگی کرده و خواهان آزادی آنها شدند.

همزمان "دیده بان عربی حقوق بشر و شهروندی" به مناسب این روز خواهان گسترده ترین مشارکت حقوقی و مردمی در همبستگی با زندانیان سیاسی بحرینی و تاکید بر حق آنها برای آزادی بویژه در سایه اوضاع بد زندان ها شد.

این دیده بان در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم آل خلیفه در بحرین که با صهیونیست ها سازش کرده است، همچنان بیش از ۲۵۰۰ زندانی سیاسی را در زندان های خود دارد که برخی از آنها با آغاز انقلاب ۱۴ فوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی بازداشت شدند و با بدترین سیاست های سرکوبگرانه روبرو هستند که در جرگه جنایت های انسانی رده بندی می شود. آنها با محدودیت مداوم روبرو هستند و بیماران از درمان محرومند.

پربیننده ترین خبرها