آمریکا: ارتش چین تهاجمی‌تر و خطرناک‌تر شده است

آمریکا: ارتش چین تهاجمی‌تر و خطرناک‌تر شده است
دوشنبه 3 مرداد 1401 - 18:08

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید ارتش چین در سالهای اخیر حداقل در منطقه اقیانوس آرام تهاجمی‌تر و خطرناک‌تر شده است.

العالم_آمریکا

براساس گزارش پولیتیکو ، «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سفر به منطقه هند و اقیانوس آرام تاکید کرد ارتش چین در پنج سال اخیر به نحو چشمگیری تهاجمی‌تر و خطرناک‌تر شده است.

مارک میلی در ادامه افزود: در این بازه زمانی تعداد دفعاتی که هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین، نیروهای آمریکا و دیگر متحدانش را رهگیری کرده، به طور قابل‌توجهی افزایش یافته و همچنین شمار تصادم‌های ناایمن (بین نیروهای آمریکا و چین) به همین نسبت افزایش داشته است.

مارک میلی که اخیراً از نیروهای تحت امرش خواسته جزئیاتی درباره تصادم‌های بین نیروهای چین و آمریکا جمع‌آوری کنند، گفت: پیام این است که ارتش چین، به ویژه در این منطقه خاص، در هوا و دریا، به طرز چشمگیری تهاجمی‌تر شده است.

به نوشته پولیتیکو این اظهارات مارک میلی در شرایطی بیان می‌شود که تلاش‌های آمریکا دوبرابر شده تا برای مقابله با نفوذ و قدرت چین، روابطش با ملت‌های منطقه هند و اقیانوس آرام تقویت کند. دولت بایدن چین را «تهدید روزافزون» و اصلی‌ترین چالش امنیتی بلندمدت آمریکا می‌داند.

سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به منطقه دقیقاً متمرکز بر تهدید چین است. او این هفته در نشستی با حضور وزرای دفاع کشوهای منطقه ایندو-پاسفیک (اقیانوس هند و آرام) در شهر سیدنی، پایتخت استرالیا شرکت می‌کند. محورهای اصلی این نشست، رشد فزاینده تحرکات نظامی چین و نیاز به حفظ منطقه آزاد و باثبات اقیانوس آرام است.

ژنرال لی زوئوچنگ، افسر ارشد نظامی چین، در تماس تلفنی ۷ ژوئیه به میلی گفته بود: درباره مسئله تایوان، پکن هیچ سازشی نخواهد داشت. او گفت به میلی گفته است: واشنگتن باید همدستی نظامی با تایوان را متوقف کند و از تأثیرگذاری بر روابط چین و آمریکا و ثبات در تنگه تایوان خودداری کند.

مهر

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها